استانها » البرز
کد خبر : 391546
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 15:16
وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش ظرفیت‌ در سرم‌سازی رازی اقتصاد ملی را شکوفا خواهد کرد/افزایش تقاضای کشورهای همسایه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش ظرفیت‌ها در موسسه سرم‌سازی رازی می تواند مارا به مرکز تولیدات سرم های دارویی در جهان تبدیل کرده و تأثیر مثبتی درروند اقتصاد ملی ما بگذارد.

افزایش ظرفیت‌ در سرم‌سازی رازی اقتصاد ملی را شکوفا خواهد کرد/افزایش تقاضای کشورهای همسایه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،  محمود حجتی صبح امروز در آیین افتتاحیه ساختمان تصفیه سرم و فرمولاسیون سرم‌های درمانی مؤسسه رازی، گفت: این مجموعه همواره برای ایران افتخار‌ آفریده است و امیدواریم همچون گذشته موفق عمل کند.

وی افزود: مسئولان استانی و کشوری حمایت از مجموعه سرم‌سازی رازی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در هر شرایطی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بحث اقتصادی مجموعه مذکور بسیار در شرایط فعلی کشور قابل‌توجه است و صادرات سرم‌های تولیدی در این مجموعه تأثیر مثبتی درروند اقتصادی ما خواهد داشت و آن را شکوفا خواهد کرد.

حجتی ادامه داد: عرصه تولید واکسن و سرم مسئله‌ای است که دنیا به آن نیاز دارد و باید به تقویت این بخش کمک کنیم.

وی بابیان اینکه امروز تقاضای جهانی در حوزه بهداشت و درمان زیاد است، اظهار کرد: کشورهای همسایه در ارتباط با واکسن  دام و طیور تقاضای بسیار زیادی دارند و این مسئله فرصت خوبی را برای ما فراهم می‌کند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی علاوه براین افزایش تقاضا، ایران یکی از پرورش‌دهندگان دام و طیور در منطقه نیز است که باید امور مرتبط با تهیه واکسن‌ و سرم‌های مرتبط با این صنعت را هم تولید کند.

حجتی اضافه کرد: امیدوار هستیم با افزایش ظرفیت‌ها در موسسه سرم‌سازی رازی بتوانیم کشور را به مرکز تولیدات سرم های دارویی برسانیم و با دنیای خارج و داخل ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام