اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 367017
یکشنبه - 7 مرداد 1397 - 16:30

افزایش سهام اسپاتیفای در پی افزایش نرخ کاربران میلیونی

اسپاتیفای اکنون ۱۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۸۳ میلیون مشترک در پلتفرم خود دارد.

افزایش سهام اسپاتیفای در پی افزایش نرخ کاربران میلیونی

به گزارش پایگاه خبری ربیع،شرکت اسپاتیفای گزارشی را برای درآمد کسب شده سه ماهه دوم خود ارائه کرده است که درامدی این شرکت از میزانی که تحلیلگران اشاره کرده اند بیشتر است. اما تعدادی از کاربران اسپاتیفای مشترکین دائمی این شرکت هستند که دارای اشتراک پرمیوم اند. به دلیل همین درامد بالا، سهام این شرکت امروز به بالاترین سطح خود رسیده است.

 برای این سه ماه، شرکت حدود ۱.۲۷ میلیارد یورو (۱.۴۹ میلیارد دلار) درآمد داشته است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد بوده است. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که این شرکت ۲.۲۰ یورو به ازای هر سهم از دست می دهد که در مقابل رقم ۰.۶۰ یورو برای هر سهم نشان می دهد این پیش بینی ها درست از آب در نیامده اند. همچنین درآمد خالص اسپاتیفای ۳۹۴ میلیون یورو و تلفات عملیاتی نیز ۹۱ میلیون یورو بود.

حالا خبر خوب اینکه اسپاتیفای هنوز در حال رشد است. کاربران فعال ماهانه این شرکت یا MAU ها، رشد ۳۰ درصدی سالانه را تجربه کرده اند که ممکن است تعداد آنها تا پایان سه ماهه به ۱۸۰ میلیون نفر نیز برسد.

اسپاتیفای اشاره کرد که بیشترین رشد خود را در مناطق در حال ظهور خود از جمله آمریکای لاتین و بقیه جهان که هنوز از رشد در بازارهای معتبر ایالت متحده داشته است. در حال حاضر کاربران فعال ماهانه با که از طریق آگهی ها جذب شده اند به میزان ۱۰۱ میلیون رسیده که ۲۳ درصد بیشتر از همان کاربر در دوره گذشته است.

اسپاتیفای یکی از دلایل این امر را طراحی مجدد رابط کاربری خود می داند و انتظار دارد که تعامل کاربران با این رابط کاربری بیشتر شود. از نظر میزان اعضایی که حق اشتراک دارند، اسپاتیفای در طول سه ماهه گذشته با افزایش ۴۰ درصدی به ۸۳ میلیون رسید. این اعضا ۹.۹۹ دلار به صورت ماهانه پرداخت می کنند. اسپاتیفای می گوید که ارتقای خدمات خود را با کمک Hulu انجام می دهد، جایی که برای ۱۲.۹۹ دلار ماهانه دریافت می کند.

با وجود این رشد، شرکت هنوز هم با معیارهای یک شرکت سودآور فاصله دارد. این امری است که در ابتدای ایجاد هر شرکتی به وجود می آید. به طور معمول، شرکت ها برای ایجاد سود بیشتر سرمایه گذاری میکنند، اما برای اسپاتیفای، رقابت بسیار زیادی با اپل، آمازون و گوگل وجود دارد. و این تنها محدود به حق امتیازی که باید پرداخت شود نیست. با اینکه حاشیه سود آن فعلا کم است، اما هنوز بزرگترین پلتفرم استریم موسیقی در دنیاست.