استانها » البرز
کد خبر : 391543
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 14:20
وزیر جهاد کشاورزی در جشنواره ارقام زراعی و باغی کشور در كرج:

افزایش تولید کلزا و گندم در کشور برای مقابله با تنگناهای ارزی/مقابله با مشکلات اقلیمی در دستور کار محققان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصول کلزا که به جهت امنیت غذایی به آن وابسته هستیم در شرایط کنونی و تنگناهای ارزی کشور، برداشتن گامی مثبت و مؤثر است.

افزایش تولید کلزا و گندم در کشور برای مقابله با تنگناهای ارزی/مقابله با مشکلات اقلیمی در دستور کار محققان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در جشنواره ارقام زراعی و باغی موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر مستقر در کرج گفت: هر آنچه به دست آورده‌ایم حاصل کار و تلاش محققان عرصه فن‌آوری و کشاورزی کشور بوده و کار و تلاش این قشر افتخاری برای نسل‌های آینده خواهد بود.

وی افزود: کشور ما با خشک‌سالی، کم‌آبی، ناملایمات زیست‌محیطی و قهر طبیعت روبرو است و باید برای کنترل شرایط برنامه‌ریزی شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: همچنین باید این باور را داشته باشیم که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی وجود دارد که در اختیار ما قرارگرفته ولی هنوز به بهره‌وری نرسیده است و تلاش دوچندان برای بکار گیری ظرفیت‌ها نیاز است.

حجتی ادامه داد: مردم ایران با تمام کمبودهای زیست‌محیطی ازجمله خشک‌سالی‌ها و شرایط نامساعد جوی، تحقیقات و تلاش‌های خود را ادامه داده‌اند وبرای برداشتن موانع پیشرفت و توسعه نیز از پای نخواهند نشست.

به گفته وی خرید گندم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل ۳۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه دانه کلزا کمتر با اقلیم ما سازگار است، یادآور شد: با توجه به سازگاری کمتر و مساعد نبودن شرایط پروش، تولید کلزا در سال جاری حدود ۳۲۰ هزار تن بود است که نسبت به سال ۹۶ با ۱۷۰ هزار تن تولید و سال ۹۵ با ۶۰ هزار تن تولید افزایش چندین برابری در این زمینه داشته‌ایم.

حجتی این افزایش را حاصل تلاش و فعالیت کشاورزان و کارشناسان داخلی دانست و گفت: تولید محصول کلزا که برای امنیت غذایی به آن وابسته هستیم در شرایط کنونی و تنگناهای ارزی کشور، گامی مثبت و مؤثر بوده است.

وی گفت: باید با پافشاری در حوزه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های کشور به بهبود شرایط کمک کنیم.

انتهای پیام