به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فار س، هادی قوامی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس‌جمهور به خراسان شمالی  اظهار کرد: این سفر در سال ۹۸ بسیار مهم بود زیرا اگر اتفاق نمی‌افتاد ردیف‌های استان در بودجه فقط ۴۰ درصد تخصیص پیدا می‌کرد اما اکنون این تخصیص‌ها در اکثر ردیف‌ها به ۱۱۰ درصد  می‌رسد.

وی با اشاره به این که این سفر، نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال ۹۸ بود افزود: این امر کمک کرد تا پروژه‌های ردیف دار ما از بودجه ملی تا ۱۱۰ درصد تخصیص اعتبار پیدا کند که اتفاق مهمی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میزان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای خراسان شمالی را ۵۰۰ میلیارد تومان در سال به‌صورت میانگین دانست و عنوان کرد: اگر ۴۰ درصد این مبلغ تخصیص داده می‌شد فقط ۲۰۰ میلیارد تومان به ما می‌رسید اما اکنون نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان می‌شود که می‌تواند به شرایط استان کمک کند تا بروکراسی اداری برای پروژه‌های عمرانی کاهش یابد.

وی بااشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی گفت: آن سفر نیز که در اوج تحریم‌ها بود باعث شد شرایط ما بهبود یابد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی سپس به خواسته‌های مردم نیز گریزی زد و در این خصوص بیان کرد: مردم تقاضا دارند گلایه‌شان بابت گرانی را به رئیس‌جمهور برسانیم و در سیاست‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای اقدام شود که ثبات اقتصادی رقم بخورد.

وی ادامه داد: مردم در بخش کشاورزی و پروژه‌های عمرانی استان نیز درخواست‌هایی دارند که بخش زیادی از این خواسته‌ها تأمین شد.

قوامی به کاهش فروش نفت ایران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به‌این‌ترتیب بودجه یک‌سوم می‌شود و پولش نیز به‌سختی وارد کشور می‌شود.

وی همچنین به شنیده شدن صدای سوت قطار در اسفراین تا سال ۹۹ خبر داد و افزود: البته می‌شود تا پایان سال ۹۸ نیز این اتفاق بیفتد اما مشکلات مالی مقداری به تأخیر می‌اندازد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به چهاربانده شدن جاده بجنورد اسفراین اشاره کرد و اظهار داشت: ردیف این پروژه سال ۹۷ در نظر گرفته‌شده بود اما اگر این سفر نبود تخصیص اعتبار داده نمی‌شد.

وی در پایان به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در سال ۹۴ در اسفراین اشاره کرد و بیان داشت: فاز نخست کارخانه‌های آذین فورج و کیمیای صبا به بهره‌برداری رسید و فاز دوم این طرح‌ها نیز با تأمین اعتبار کلنگ‌زنی شد که می‌توانیم تا ۱۴ ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/