تولیدی » فاطمه براتی
کد خبر : 1039357
چهارشنبه - 12 اردیبهشت 1403 - 09:20
در گفت‌وگو با ربیع عنوان شد:

افرادی که استطاعت جسمی ندارند به حج مشرف نمی‌شوند

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: افراد برای احراز استطاعت جسمی و روانی مورد معاینه قرار می‌گیرند، کسانی که استطاعت ندارند حذف می‌شوند.

افرادی که استطاعت جسمی ندارند به حج مشرف نمی‌شوند

فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: افراد برای احراز استطاعت جسمی و روانی مورد معاینه قرار می‌گیرند، کسانی که استطاعت ندارند حذف می‌شوند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ربیع با اشاره به احراز استطاعت جسمی و روانی حجاج اظهار کرد: هرسال این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان افراد توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: معاینه و احراز در یک ماه گذشته توسط پزشکان‌مان در شهرستان‌های مختلف، انجام و افرادی که در کاروان ثبت نام کرده بودند، هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه و تعدادی که استطاعت داشتند تأیید و افرادی که بیماری خاص داشتند، باید بررسی بیشتر انجام شود.

 وی افزود: به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شدند و در کمیسیون‌ها پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که استطاعت‌شان رد شده است، حذف شدند، در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد معاینات انجام و زائران ثبت نام کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تیم پزشکی و پزشکان معاینه کننده و تیم‌های تخصصی که در بیمارستان مکه مستقر هستند انتخاب شدند، در زمان ایام حج در مدینه و مکه و مشاعرمقدسه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود اگر اضافه وزن دارند برای کاهش وزن اقدام کنند و افرادی که داروهای خاص فشارخون، دیابت و بیماری قلبی، ریوی را مصرف می‌کنند، به میزان کافی برای ۴۵ روز همراه داشته باشند، همچنین کسانی که سمعک و عینک دارند باید دو عدد داشته باشند.

فاطمه براتی