استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 403981
چهارشنبه - 7 شهریور 1397 - 10:53

افتتاح ۶۰ پروژه راهداری و حمل و نقل در هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در نشست خود با خبرنگاران از افتتاح ۶۰ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال در زمینه ایمن‌سازی محورها، روکش آسفالت، راه‌اندازی مرکز فنی مکانیزه سنگین و نیمه سنگین در استان اصفهان خبر داد.

افتتاح ۶۰ پروژه راهداری و حمل و نقل  در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در نشست خود با خبرنگاران از افتتاح ۶۰ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال در زمینه ایمن‌سازی محورها، روکش آسفالت، راه‌اندازی مرکز فنی مکانیزه سنگین و نیمه سنگین در استان اصفهان خبر داد.
نقش عوامل راه، انسان و وسیله نقلیه در تصادف
مهدی خضری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با گرامیداشت اعیاد سعید قربان و غدیر و هفته دولت، ابراز امیدواری کرد که دولتمردان خدمات مفیدتری به مردم ارائه دهند.
وی گفت: اداره کل راهداری با ۶۰ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال در راستای ایمن‌سازی محورهای تردد، بازسازی و روکش آسفالت، راه‌اندازی دهمین مرکز فنی مکانیزه سنگین و نیمه سنگین و پروژه‌های دیگری مثل توسعه سیستم‌های توزین و EIS، اقداماتی را انجام داده است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی افزود: با همکاری با بخش خصوصی، اقدامات خوبی در این حوزه تحقق یافته که تعریض گردنه دوشاخ به طول ۳ کیلومتر یکی از کارهای مهم در اصفهان با توجه به موقعیت مواصلاتی اصفهان است.
خضری گفت: استان اصفهان با ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی جزء شریان‌های اصلی حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود و رتبه اول در حمل و نقل جاده‌ای و رتبه دوم در حمل و نقل مسافر است.
مدیر کل راهداری استان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۲۶۸ میلیون تردد در جاده‌های استان داشته‌ایم و ۱۴۲ میلیون تردد از طریق دوربین‌های ترددشمار ثبت شده است که حاکی از شاخص بودن استان است.
وی گفت: ۱۰۵ دوربین ثبت تخلف، نظارت تصویری، سرعت و سایر موارد جاده‌ای را کنترل می‌کنند.
مدیر کل راهداری با بیان آنکه سه عامل راه، عامل انسانی و وسیله نقلیه در علت تصادف تعریف می‌شوند، ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای را مربوط به عامل انسانی دانست و افزود: حتی در اتوبان استاندارد قم-کاشان، اکثر تصادفات جاده‌ای به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی و بیشترین حادثه، واژگونی است.
وی آمار متوفیان تصادف در ۴ ماه امسال را ۲۱۱ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته، افزایش داشته است.
رسیدگی به درخواست‌های رانندگان
خضری از رتبه اول استان در حمل بار با ۴۸ میلیون تن و جابه‌جایی ۱۵ میلیون مسافر توسط ناوگان جاده‌ای در اصفهان خبر داد و افزود: ۵۸ هزار راننده و ۹ هزار و ۵۰۰ ناوگان در حمل مسافر، ۳۵ هزار ناوگان در حمل بار فعالیت می‌کنند.
مدیر کل راهداری استان درباره مطالبات رانندگان، با اشاره به شرایط اقتصادی و تأثیر مستقیم بحران ارز بر حمل و نقل، درخواست‌های رانندگان نسبت به افزایش کرایه حمل بار را مطرح نمود و با اشاره به تأثیر آن بر افزایش قیمت کالا، از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حمل کالا در استان خبر داد.
وی با اشاره به قطع ۵۰ درصدی یارانه بیمه رانندگان از ابتدای اردیبهشت، اعتراض رانندگان را عنوان نمود که با پیگیری‌ها، این یارانه مجددا برقرار شد.
وی دیگر درخواست‌های رانندگان را افزایش حقوق بازنشستگی، محاسبه نرخ حمل بار برحسب تن-کیلومتر، لغو دریافت کمیسیون اضافه از رانندگان، توزیع عادلانه بار بین رانندگان بیان کرد. همچنین، دریافت لاستیک و قطعات با هماهنگی تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت بود که اکنون باید توسط رانندگان انجام شود.
وی یادآور شد: ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای لاستیک در اختیار تشکل‌های صنفی قرار می‌گیرد؛ ولی قطعات هنوز از قیمت بالا برخوردارند.
توسعه سیستم کنترل هوشمند جاده‌ای
محمدرضا صلواتی، معاون فنی راهداری با اشاره به نقش سامانه هوشمند و ۳۴ دوربین نظارت تصویری در ارتقای ایمنی راه‌ها، افزود: علاوه بر۱۲۰ ترددشمار، ۶ ترددشمار دیگر و ۴ دستگاه توزین در حال حرکت در هفته دولت فعال می‌شوند.
وی خواب‌آلودگی را بیشترین علت تصادف مطرح نمود و از اهمیت این مراکز در استراحت رانندگان و توسعه گردشگری صحبت کرد.
وی با اشاره به فعالیت ۴۳ مجتمع بین راهی در استان، افزود: ۲۹ مجتمع دیگر در حال احداث هستند که ۲ مجتمع در پروژه‌های هفته دولت در جاده‌های اصفهان-شهرضا و اصفهان-میمه با اعتبار ۶ میلیارد ریال افتتاح می‌شوند.
شناسایی ۶۷ نقطه پرخطر در استان اصفهان
فرزاد دادخواه، معاونت راهداری با اشاره به ۶۷ نقطه مصوب که نیازمند اصلاح هستند، گفت: ۵۳ میلیارد ریال اعتبار به ۱۳ نقطه در اولویت تخصیص یافته است.
وی از انجام اقداماتی در ۱۴ نقطه پر تصادف، حذف و اضافه تابلوها، بررسی GPS، احداث ۱۱ زیرگذر باکسی برای کاهش تصادف با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه روشنایی LED و افتتاح ۱۳۶ کیلومتر پروژه آسفالت گرم با اعتبار ۱۲۴ میلیارد ریال خبر داد.