به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جواد جعفری  با اشاره به نام‌گذاری سال به رونق تولید از تسهیل صادرات مواد اولیه از گمرک خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: در حوزه صادرات ۳ ماه اول سال به نسبت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دلاری و ۵۱ درصد افزایش وزنی را شاهد بودیم که اوره، کریستال ملامین و برخی مواد خوراکی ازجمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی به شمار می‌آید که به کشورهای ترکیه، ترکمنستان، افغانستان و عراق صادرشده است.

وی از افزایش واردات نیز خبر داد و افزود: ۱۷۰ درصد از منظر دلاری و ۲۸ درصد ازنظر وزنی افزایش واردات داشتیم که عمده آن مواد اولیه و ماشین آلات صنایع تولیدی است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی به نگاه ویژه این سازمان برای تسهیل راه‌اندازی واحدهای صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با کمک ما اولین واحد تولید شمش در خراسان شمالی در بهمن سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی از کم‌کاری برخی نهادهای دولتی انتقاد کرد و افزود: اگر همت گمرک استان نبود تعداد زیادی از واحدهای صنعتی خراسان شمالی اکنون تعطیل بودند.

جعفری از آماده بودن دفتر گمرک فاروج خبر داد و ادامه داد: مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد و دفتر تجهیز شده  اما برای تجارت نیاز به ورود دستگاه‌های دیگر است.

وی از توافق با کارخانه آلومینا برای گمرک شدن این منطقه خبر داد و افزود: تاکنون سابقه نداشته است که خود یک کارخانه منطقه گمرکی باشد و اینک این گمرک ریلی برای عموم قابل‌استفاده بوده و علی رغم عدم استقبال صنایع از این امکان اما ترابری ریلی در خراسان شمالی کاملا مهیا است.

انتهای پیام/