استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مهسا زیاری
کد خبر : 555306
سه شنبه - 13 آذر 1397 - 12:02
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان

افتتاح چهار طرح آبخیزداری در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سه طرح منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری و اجرای یک طرح آبخیزداری آغاز می شود.

افتتاح چهار طرح آبخیزداری در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سه طرح منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری و اجرای یک طرح آبخیزداری آغاز می شود.

علینقی حیدریان در گفت و گو باخبرنگاران افزود: اجرای طرح آبخیزداری در ۱۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال از جمله طرح های آماده بهره برداری همزمان با سفر رئیس جمهوری است.

وی گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی یک طرح آبخیزداری با تامین اعتبار در حدود ۵۰ میلیارد ریال در استان سمنان کلنگ زنی می شود.

حیدریان ابراز داشت: این طرح آبخیزداری در وسعت هشت هزار هکتار در چهار حوزه آبخیز شهرستان های شاهرود و میامی کلنگ زنی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: طرح های آبخیزداری در سراسر استان سمنان و در ۱۰ حوزه آبخیز اجرایی شده و اکنون با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که کشت گیاه باریجه از طرح های مصوب سفرهای قبلی رئیس جمهوری از دیگر طرح های آماده بهره برداری است، ابراز داشت: کشت گیاه باریجه در ۱۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان اجرایی شده است.

به گفته ی وی کشت باریجه در مراتع با هدف بازسازی، احیا و توسعه در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته و سازگاری این گونه با طبیعت، حفظ گونه های گیاهی در حال انقراض و داشتن بالاترین صرفه اقتصادی از شاخص های انتخاب باریجه برای کشت است.

حیدریان، اجرای طرح حدنگاری از دیگر طرح های آماده بهره برداری با حضور رئیس جمهوری عنوان کرد و یادآور شد: در ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان طرح حدنگاری اجرایی و سند صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی موجب تثبیت و اعمال حاکمیت بر اراضی ملی و گردآوری آمار دقیق شده و سپس می توان بر اساس این آمار برای اراضی ملی در قالب آمایش سرزمین برنامه ریزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برای تهیه سند و اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی سراسر این استان ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در حال حاضرصرف شده است.

همزمان با سفررئیس جمهوردکتر حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان وزیر جهاد کشاورزی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به استان سمنان سفر خواهد کرد.