با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان کرمان انجام شد:

افتتاح پاسگاه پلیس‌راه راور- مشهد و کلنگ‌زنی ساخت راهدارخانه حضرت ابوالفضل شهرستان زرند

با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان کرمان، پاسگاه پلیس‌راه راور- مشهد افتتاح و مراسم کلنگ‌زنی ساخت راهدارخانه حضرت ابوالفضل در شهرستان زرند نیز انجام شد.

افتتاح پاسگاه پلیس‌راه راور- مشهد و کلنگ‌زنی ساخت راهدارخانه حضرت ابوالفضل شهرستان زرند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم افتتاح پلیس‌راه راور- مشهد که با حضور پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایرمسئولان استانی انجام شد، اظهار داشت: پاسگاه‌های پلیس‌راه به منظور کاهش تصادف در راه‌های بین‌شهری توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساخته می‌شود که پاسگاه پلیس راه راور – مشهد نیز در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۳۱۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: توسعه شبکه‌های کنترلی با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت  در کمک به پلیس راه کشور برای کاهش تصادف محورهای بین‌شهری نیز همچنین توسعه بزرگراهی و آزادراهی در کشور و از دیگر برنامه‌های این سازمان در کاهش میزان تصادف راه‌های برون شهری می‌باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از راه‌های استان کرمان گفت: در بازدید از راه‌های شهرستان‌های  زرند- رفسنجان و راور وضعیت روکش آسفالت را بررسی شد وآسفالت ورودی شهر زرند با همکاری شهرداری زرند اصلاح خواهد شد و نقاط پرحادثه استان کرمان و شهرستان زرند شناسایی و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرارگفت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از روند اجرای تقاطع غیرهمسطح شاهرخ آباد به جاده اصلی زنگی‌آباد بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
این گزارش می‌افزاید در ادامه سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان کرمان مراسم کلنگ‌زنی ساخت راهدارخانه حضرت ابوالفضل در شهرستان زرند انجام شد که  این راهدارخانه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با زیربنا ۱۳۳ متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی  با هدف خدمت‌رسانی به خودروهای عبوری ناوگان باری که از بندرعباس به سرخس تردد می‌کنند و ناوگان مسافربری و شخصی که از شهرستان‌های زرند- رفسنجان- کرمان- انار و شهرستان‌های غرب استان کرمان قصد عزیمت به مشهد مقدس را دارند ساخته خواهد شد.
گفتنی است راهدارخانه حضرت ابوالفضل در مجاورت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زرند محل تلاقی محورهای زرند- راورو کوهبنان احداث می‌شود و محورهای تحت پوشش گردنه های برف‌گیر عیسی‌آباد- ده علیرضا و سایر محورهای حوزه استحفاظی منتهی به شهرستان زرند، راور و کوهبنان خدمت‌رسانی می‌کند.