اجتماعی » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1033734
جمعه - 3 آذر 1402 - 13:04
با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اصفهان رقم خورد؛

افتتاح مجتمع گردشگری در شاهین شهرو بهره برداری از هتل به سبک ایرانی اسلامی در اصفهان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اصفهان مجتمع گردشگری پارتاک در شاهین شهر با ظرفیت پذیرش ۴ هزار گردشگر در روز را بهره برداری کرد و از مجموعه عظیم ارگ تاریخی روستای مورچه‌خورت نیز بازدید نمود و در خصوص حفاظت و بهره برداری از این مجموعه عظیم تاریخی با مسئولان استان و شهرستان گفتگو کرد.

افتتاح مجتمع گردشگری در شاهین شهرو بهره برداری از هتل به سبک ایرانی اسلامی در اصفهان

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اصفهان مجتمع گردشگری پارتاک در شاهین شهر با ظرفیت پذیرش ۴ هزار گردشگر در روز را بهره برداری کرد و از مجموعه عظیم ارگ تاریخی روستای مورچه‌خورت نیز بازدید نمود و در خصوص حفاظت و بهره برداری از این مجموعه عظیم تاریخی با مسئولان استان و شهرستان گفتگو کرد.

سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح مجتمع گردشگری  درشاهین شهرگفت:هر چند در صنعت گردشگری کشور ظرفیت‌های خالی بسیار بیشتر از میزان کار‌های انجام شده است، اما اکنون توسعه این صنعت مورد توجه دولت است.

وی افزود: با تسهیلات تبصره ۱۸ که در آغاز دولت در بخش گردشگری پرداخت شد ۴۹ هزار نفر مشغول کار شدند.

وی همچنین در بازدید از قلعه تاریخی مورچه خورت، مشکلات موجود بر سر راه توسعه این مجموعه را بررسی و به ضرورت ایجاد زیر ساخت برق در این ارگ اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس قرار شد اعتبار لازم برای ایجاد پایگاه میراث فرهنگی در این مجموعه تامین شود.

 افتتاح هتلی مجلل به سبک ایرانی – اسلامی در اصفهان

وزیر میراث فرهنگی همچنین  در آئین دیگری هتل پنج ستاره به سبک معماری ایرانی اسلامی در چهارباغ اصفهان رانیز بهره برداری کرد وافزود: اصفهان قطب گردشگری است و نقاط دیگر این استان هم ظرفیت‌های گردشگری فوق العاده‌ای دارند. برای هتل‌های درجه پایینتر هم مثل هتل‌های یک ستاره، دنبالِ دادنِ وام هستیم تا کمی سر و سامان پیدا کنند.

وی گفت: چهار سالن پذیرایی و سالن همایش، دو رستوران مسقف و سالن صبحانه خوری به مساحت ۳۶۰ مترمربع و مجموعه آبی و ورزشی، اتاق گیم نت و بیلیارد و اتاق کودک از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه پنج ستاره در اصفهان است.

ضرغامی، با بیان اینکه سعی شده در هر یک از طبقات این مجموعه ظرافت‌های هنری معماری ایرانی – اسلامی به نمایش گذاشته شود، ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه در ۴ طبقه زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

وی همچنین از مقدمات تدوین طرح جامع برای تعیین تکلیف کارخانه ریسباف اصفهان خبر داد.

وی گفت:این هتل مجلل در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۷۴۰۰ مترمربع در ضلع غربی چهارباغ عباسی، خیابان شیخ بهایی، کوچه ارفعی واقع شده است.

حمایت همه جانبه مدیریت شهری از سرمایه گذاران و فعالان گردشگری  

شهردار اصفهان نیز در این ائین بیان کرد: بی‌تردید همه معتقدیم امروز اصفهان دچار معضلات گوناگونی همچون امتداد خشکسالی و آلودگی هوا است، لذا همگی باید تلاش کنیم تا گردشگری در این شهر تاریخی برای کاهش این معضلات توسعه یابد. شهرداری اصفهان و به ویژه شورای اسلامی شهر اصفهان، همه جانبه از سرمایه گذاران و فعالان گردشگری حمایت می‌کنند به نحوی که در طی سال‌های گذشته معافیت‌های مالیاتی ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران همچون معافیت ۹۹ درصدی ساخت هتل توسط شورای اسلامی شهر به سرمایه گذاران اعطا شد،

علی قاسم زاده ادامه داد: معتقدیم این حمایت ادامه می‌یابد به نحوی که در همین نقطه صراحتا تاکید می‌کنم در برابر فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران در این حوزه، فرش قرمز می‌گسترانیم و آماده هرگونه همکاری با این فعالان به منظور توسعه همه جانبه شهر تاریخی اصفهان هستیم.

حمیدرضا محققان،سرپرست میراث فرهنگی اصفهان نیز با بیان اینکه  ۸۵ درصد از تجهیزات بکارگرفته شده در ساخت این هتل را ساخت داخل دانست و افزود: این هتل ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذارذی در بیش از سه سال ساخته شده ومجهز به ۱۳۸ اتاق اقامتی با ۳۱۰ تخت و ۲۵۰ مترمربع فضای سبز است.

ا عطای واگذاری برخی از اختیارت در حوزه گردشگری

در این آئین ،استاندار اصفهان نیزخواهان اعطای واگذاری برخی از اختیارت در حوزه گردشگری شد وگفت: متاسفانه این روز‌ها حرکت اصفهان در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری به دلیل شرایط آب و هوایی، محیط زیستی و نامناسب بودن برخی از زیر ساخت‌ها کُند شده است.

 سید رضا مرتضوی، افزود: این روز‌ها شاهد آن هستیم که با همت بخش خصوصی، در حوزه گردشگری قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نادیده گرفته شده و در توسعه بسیاری از حوزه‌های این بخش غفلت کرده ایم، افزود: اگر اعطای برخی از اختیارات در حوزه‌ی گردشگری به استان‌ها واگذار شود، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا به رونق اقتصادی در این حوزه رسید.

وی گفت: با واگذاری اختیارات به استان‌ها بسیاری از دغه غه‌ها و مشکلات حوزه گردشگری رفع خواهد شد.

همچنین در این آئین مدرسه عالی مهارت گردشگری و هتل داری همچنین کتاب آتش در میراث برگرفته از اسناد بمباران اماکن تاریخی در اصفهان رونمایی شد.

زهرا نصیری