فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 342183
سه شنبه - 12 تیر 1397 - 16:45

اعلام ویژه برنامه‌های رادیو قرآن در طرح قرآنی ۱۴۵۲

«طرح قرآن؛ کتاب زندگی»، «کارگاه ترجمه» و «مهر تابان» ۳ ویژه برنامه شبکه رادیویی قرآن در ایام اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲ است که به روی آنتن می‌رود.

اعلام ویژه برنامه‌های رادیو قرآن در طرح قرآنی ۱۴۵۲

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر طرح تابستانه «قرآن؛ کتاب زندگی ۱۴۵۲» با اشاره به مشارکت این شبکه رادیویی در اجرای طرح ۱۴۵۲، اظهار داشت، ۶ عنوان برنامه تولیدی و تعاملی با محوریت طرح ۱۴۵۲ در حال تهیه و تولید است که پخش آنها از روز گذشته آغاز و تا پایان ایام تابستان ۹۷ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ای با عنوان « قرآن؛ کتاب زندگی» که یک برنامه تعاملی است، برای ایام تابستان تدارک دیده شده که از شنبه تا چهارشنبه هرهفته از ساعت ۱۷:۰۵، به مدت ۸۵ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

فراهانی خاطرنشان کرد: این برنامه تعاملی است و با حضور کارشناسان قرآنی همراه با ۳ آیتم مفاهیم قرآن کریم، تکنیک‌های حفظ و آموزش حفظ قرآن کریم تقدیم شنوندگان رادیو خواهد شد.

اجرای برنامه قرآن؛ کتاب زندگی در امامزادگان شاخص شهر تهران

وی خاطرنشان کرد: این طرح پنجشنبه هرهفته به صورت میدانی به صورت مستقیم از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهر تهران پخش خواهد شد.

مدیر گروه آموزش رادیو قرآن ادامه داد: «کارگاه ترجمه» دیگر ویژه برنامه رادیو قرآن است که به صورت تولیدی تهیه شده و با محوریت ترجمه و تفسیر جزء ۳۰ قرآن کریم، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۲۱ الی ۲۱:۵۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: برنامه «حکایت نامه» نیز به نقل یک داستان و حکایت برگرفته از یکی از سوره‌های اعلام شده هرهفته می‌پردازد، این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به مدت ۱۰ دقیقه در قالب نمایش به روی آنتن خواهد رفت.

دبیر طرح تابستانه قرآن؛ کتاب زندگی ۱۴۵۲، برنامه‌های «هدیه‌های آسمانی» و «مهر تابان» را از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در این زمینه برشمرد و گفت: برنامه «هدیه‌های آسمانی» نیز یک برنامه تعاملی با حضور دو بانوی کارشناس قرآنی در راستای حفظ کودکان و نوجوانان است که روزهای پنجشنبه از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۰ صبح ۹:۱۵ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

ورود جنگ صبح گاهی مهرتابان به طرح

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد: برنامه صبح گاهی «مهر تابان»، عنوان دیگر برنامه رادیو قرآن در مشارکت با طرح بشارت ۱۴۵۲ است که به صورت جنگ صبحگاهی با محوریت اطلاع‌رسانی، آموزش و … از ساعت ۶:۳۰ الی ۸ صبح هر روز پخش می‌شود و طی آن آیتم ویژه‌ای با رویکرد حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ تدارک دیده شده است.

مشارکت با سایر شبکه‌های رادیویی در راستای طرح ۱۴۵۲

فراهانی در پایان از همکاری رادیو قرآن با سایر شبکه‌های صدا و سیما بامحوریت طرح بشارت ۱۴۵۲ خبر داد و گفت: آیتم ویژه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی ورزش، نمایش، جوان، ایران، فرهنگ، معارف، شبکه چند رسانه‌ای ایران صدا، تهران و شبکه گفت‌وگو تدوین و ساخته شده که با کارشناسی استاد «معتز آقایی» بارویکرد حفظ قرآن کریم، پیش از اذان ظهر و مغرب، به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/