استانها » البرز
کد خبر : 681469
دوشنبه - 19 فروردین 1398 - 03:00
استاندار البرز دستور داد

اعلام آماده باش مدیریت بحران البرز به تمامی دستگاه های اجرایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بنابر دستور استاندار البرز تمامی دستگاه ها به صورت آماده باش هستند.

اعلام آماده باش مدیریت بحران البرز به تمامی دستگاه های اجرایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با دستور استاندار البرز و با توجه به رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب ۱۸ فروردین تا دوشنبه عصر ۱۹فرردین درمنطقه البرز مرکزی، پیش بینی می شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه  اداره کل هواشناسی استان مبنی بر رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب ۱۸فروردین  تا دوشنبه عصر ۱۹فروردین درمنطقه البرز مرکزی، پیش بینی می شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری، ریزش سنگ مورد انتظار می باشد.

مهرور تصریح کرد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسؤولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید می شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها ، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش بینی مکان های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت ؛ آب منطقه ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران  شهرستان وشهرداریها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۲