اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » زهرا نصیری » شهرداری اصفهان
کد خبر : 1036895
چهارشنبه - 18 بهمن 1402 - 12:00
همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضوردستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

اعطای زمین رایگان به ۵۰۰ خانوار دارای چهار فرزند و بیشتر در شهر جدید بهارستان اصفهان/بیش از ۳ هزارنفر متقاضی، مشمول طرح جوانی جمعیت در اصفهان هستند/عملیات احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری درشهرجدید بهارستان اصفهان آغازشد

همزمان با چهل و پنجمین سال نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،در آیینی به ۵۰۰ متقاضی دارای دست کم چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، قرارداد اعطای زمین در شهر جدید بهارستان اصفهان اهدا شد.

اعطای زمین رایگان به ۵۰۰ خانوار دارای چهار فرزند و بیشتر در شهر جدید بهارستان اصفهان/بیش از ۳ هزارنفر متقاضی، مشمول طرح جوانی جمعیت در اصفهان هستند/عملیات احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری درشهرجدید بهارستان اصفهان آغازشد

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جشن باشکوه دهه مبارک فجر و اهدای زمین به ۴۶۴ خانواده های ۴ فرزندی در شهر جدید بهارستان با حضور استاندار اصفهان، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و جمعی از مسوولین ملی و استانی برگزار شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار ثبت نام کننده در طرح مسکن جوانی جمعیت در کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد،۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط بوده اند.

روح الله اکبری افزود: تاکنون ۳۸ هزار متقاضی مشمول در کشور توانسته اند ،زمین شان را دریافت کنند.

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: مشوق های که درباره جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است باید به صورت ویژه و با اولویت بالا نسبت به دیگر طرح های حمایتی مسکن اجرا شود.

**** بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از خانواده های طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان صاحب زمین شده اند

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یک قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی ویژه دو خانواده از این مشمولان در شهر جدید بهارستان در نظر گرفته شده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: متقاضیان این طرح با این شرایط که در این شهرجدید پالایش شده اند، ۷۰۰ خانواده هستند.

وی اضافه کرد: همچنین همزمان با این واگذاری،۳۷۷ قطعه زمین دیگر در ۹ شهر حسن آباد، هرند، داران فریدن، ورزنه، اردستان،فریدونشهر،آران و بیدگل، خوانسار و نایین و ۵۹ قطعه زمین هم در شهر جدید فولادشهر ویژه خانواده های دارای دست کم چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال و خانواده هایی که فرزند سوم آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند،قراردادشان اعطا شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت در این استان، صاحب زمین شده اند.

قاری قرآن افزود: مازاد بر این مشمولان که ۱۲ هزار نفر هستند به تدریج صاحب زمین می شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ،یک پلاک زمین به خانواده مشمول تعلق می گیرد اضافه کرد: در شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت،در صورت وجود زمین،یک قطعه زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی و در غیر این صورت، یک واحد مسکونی یا در شهرهای مجاور زمین تعلق می گیرد.

****بیش از ۳ هزارنفر متقاضی، مشمول طرح جوانی جمعیت در اصفهان هستند

در همین پیوند حمیدرضا رحیمی سرپرست شرکت عمران شهر جدید بهارستان، با اشاره به طرح واگذاری زمین به ۵۰۰خانواده دارای ۴فرزند درشهر بهارستان در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت همزمان با دهه فجر گفت: در این مرحله از واگذاری، به ۹۰۰ خانواده ۴ فرزندی در استان اصفهان زمین اهدا میشود که از این تعداد ۴۶۴ خانواده در شهر جدید بهارستان و ۴۳۶ خانواده در ۷ شهر دیگر استان هستند که بهره مند ازاین مزایا میشوند.

رحیمی افزود:افتتاح این طرح در مراسم جشن دهه مبارک فجر با حضور استاندار اصفهان، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، در شهر جدید بهارستان برگزارشد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه این مراسم به همت شرکت عمران بهارستان در ورزشگاه کارگران این شهر برگزار شد افزود:قرعه کشی و اختصاص زمین به ۱۰ خانواده شهید مشمول این قانون انجام شد و قرعه کشی و تخصیص زمین به سایر خانوادها در هفته پیش رو انجام خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۳ هزارنفر متقاضی که فرزند سومشان از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ تاکنون متولد شده اند، مشمول طرح جوانی جمعیت در اصفهان هستند که در حال پیگیری نهایی تأمین زمین برای آنها هستیم.

***آغازعملیات احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری درشهرجدید بهارستان اصفهان

وی همچنین از آغاز عملیات احداث بیمارستان آیت الله ناصری (ره) بهارستان در ایام الله دهه فجر با حضور دکتر اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و با دستور دکتر غفوری رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با رمز “یا محمد” (ص)خبرداد وگفت:سرپرست شرکت عمران شهر جدید بهارستان، گفت:عملیات احداث بیمارستان بزرگ شهر جدید بهارستان با زیربنای ۳۸۰۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۴۷۰۰۰ مترمربع آغاز شد.

رحیمی ادامه داد:بهارستان؛ اولین شهر جدید پس از انقلاب اسلامی است که توسط شرکت عمران بهارستان زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی در قلب ایران ، ایجاد شده و در حال توسعه است.

گفتنی است نشست بررسی مطالعات شهر جدید چهارم با حضور دکتر اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دکتر غفوری رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، مهندس احمدی عضو هیات مدیره و راهبر حوزه فنی و عمرانی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در سالن جلسات شرکت عمران فولادشهر برگزار شد.

زهرا نصیری