استانها » البرز
کد خبر : 628135
چهارشنبه - 10 بهمن 1397 - 19:30
توسط کمیته امداد البرز صورت می‌گیرد

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به مددجویان البرزی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: کمیته امداد آمادگی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌ها و صندوق ولایت تا سقف ۲۰ میلیون تومان را دارد.

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به مددجویان البرزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، شاهین رضایی امروزاز ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای به ۷۵ هزار مددجوی البرزی خبر داد و اظهار داشت: این مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان البرز با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر ایجاد شغل و اشتغال قرار گرفتند.
وی به اهمیت و الزام ایجاد شرایط لازم برای حرکت مددجویان در مسیر کسب استقلال اقتصادی اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار بهره‌گیری از خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی می‌تواند به ایجاد اشتعال پایدار کمک کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه این افراد مشمول آموزش به مراکز کاریابی معرفی می‌شوند، بیان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و نظارت پس از اجرای طرح‌های خودکفایی نیز در دستورکار قرار می‌گیرد.
رضایی در ادامه به توانمندسازی خانوارهای مددجو و خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد تأکید کرد و ادامه داد: یکی از اهداف اصلی موسسه این امر به شمار می‌آید، همچنین آموزش‌های مهارتی از دیگر اولویت‌های ما قرار دارد چرا که پیش‌نیاز اشتغال است.
وی معتقد است مددجویان فاقد مهارت دوره‌های آموزشی باید دوره‌های آموزشی را در مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای، در قالب استاد شاگردی به‌صورت رایگان در کارگاه‌های کوچک بگذرانند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز به نظارت مستمر و دقیق کارشناسان اشتغال پس از اجرای طرح‌های خودکفایی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی مجموعه تا سقف بیست میلیون تومان است.
به گفته رضایی این تسهیلات با تنوعی حدود یکصد شغل است و از سوی بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/و