استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 769054
دوشنبه - 24 تیر 1398 - 17:03

اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای واحدهای دانش‌بنیان خراسان شمالی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان خراسان شمالی برای سال ۹۸ خبر داد.

اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای واحدهای دانش‌بنیان خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ازبجنورد به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان این استان بابیان اینکه مصوبات سفر قبلی هیات دولت به استان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ۷۰۰ میلیون تومان برای پنج سال در نظر گرفته‌شده بود، تصریح کرد: در سفر رئس‌جمهور ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار فقط برای سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی به اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور، جهت ارائه به شرکت‌های بزرگتر در نظر گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: بدون شک در آینده بحث نوآوری حرف اول را خواهد زد، از همین رو فناوران با شناسایی اولویت‌ها و مزیت‌های جغرافیایی کشور باید تلاش کنند موجب توسعه آن منطقه شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در شکل‌گیری نهادهای مالی خصوصی اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استانی و وجود شتاب‌دهنده‌های خصوصی در فرآیند رشد ایده‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان هر منطقه نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

وحدت در رابطه با اقدامات اجرایی در خصوص سرعت بخشیدن راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی گفت: تصویب کاهش سرمایه اولیه موردنیاز و اخذ سهام توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، ازجمله اقدامات مهم برای راه‌اندازی این است.

وی بر تأکید بر سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی برای تسریع در ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان نهاد اصلی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان سعی دارد تا صف دریافت تسهیلات و وام‌ها را تا جای ممکن کوتاه و در اسرع وقت نیازهای مقطعی شرکت‌ها را نیز رفع کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به حمایت همه‌جانبه این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بسته به میزان رشدی که دارند از حمایت‌های توسعه‌ای، تجاری‌سازی، زیرساخت‌های رقابتی، تسهیلات مالی مختلف و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/