استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 627025
سه شنبه - 9 بهمن 1397 - 19:33
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی:

اعتبار استانی به منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی نرسید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به هزینه ۸ میلیارد تومان برای منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: از مجموعه این اعتبارات هیچ‌رقمی از سوی بودجه استانی به این مجموعه اعطا نشده است.

اعتبار استانی به منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی نرسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،  سیاوش وحدت ظهر امروز در نشست خبر با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان خراسان شمالی دارای ۹ شهرک صنعتی ، ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی می‌باشد.

وی درزمینه آمار شهرک‌های صنعتی دارای ایستگاه آتش‌نشانی بیان کرد: ۵ شهرک‌های صنعتی بجنورد، به یدک، شیروان، اسفراین و فاروج دارای ایستگاه آتش‌نشانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: تاکنون ۳۸ کیلومتر از معابر داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی آسفالت شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای صنعتی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی از ۳۰ واحد در جهت حمایت مادی و معنوی به‌منظور حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت کرده است.

وحدت درباره توسعه خوشه‌های کسب‌وکار بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در توسعه خوشه‌های کسب‌وکار از سه خوشه فرش، آبنبات و پلاستیک حمایت کرده که خوشه‌های فرش و آبنبات به نقطه قابل‌اتکای رسیده‌اند و در حال آماده‌سازی برای خوشه پلاستیک هستیم.

وی ادامه داد: ۲ کنسرسیوم صادراتی برای خوشه‌های فرش و آبنبات تشکیل‌شده است.

وحدت در ادامه درزمینه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان بیان کرد: ۲۲ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مطابق تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری در سال ۹۷ عارضه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از انجام ممیزی برای ۱۰۰ واحد صنعتی خبر داد.

وی در خصوص اعتبار هزینه شده در منطقه ویژه اقتصادی مرکز استان تصریح کرد: ۸ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی هزینه شده که تمام این هزینه‌ها از اعتبارات شهرک‌های صنعتی بوده  و تاکنون اعتباراتی از سوی استان برای منطقه ویژه اقتصادی داده نشده است.

سیاوش وحدت در پایان اظهار کرد: ۲۵۱ واحد موجود صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که ۵۲ واحد صنعتی استان راکد و ۷۲ واحد صنعتی فعال شهرک صنعتی به یدک حضور دارد.

انتهای پیام/