به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  علی لاریجانی صبح امروز در حاشیه بازدید از جشنواره ملی عشایر اظهار کرد: عشایر به دلیل این که یک سرمایه برای کشور هستند در مجلس شورای اسلامی موردتوجه قرارگرفته‌اند.

 وی از تخصیص منابع برای رونق فعالیت عشایر خبر داد و افزود: با اذن مقام معظم رهبری برای آب‌رسانی به عشایر منابع قابل‌توجهی در نظر گرفته‌شده است.

رئیس مجلس در پایان ضمن قدردانی از زحمات عشایر گفت: در سالی که رونق تولید نامیده شده بار مسئولیت سنگینی بر دوش مسولان از جهت حمایت دز تولیدکنندگان است و از جایی که عشایر  بخش مهم تولیدی هستند موردتوجه قرار دارند.

اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آب‌رسانی به عشایر کشور

هادی قوامی در حاشیه جشنواره ملی عشایر در اسفراین اظهار کرد: عشایر یک و نیم درصد جمعیت کشور  را شامل می‌شوند اما ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند.

وی عشایر را ذخیره انقلاب دانست و افزود: در این شرایط اقتصادی عشایر کمک مهمی به کشور می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به تولید ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر اشاره کرد و ادامه داد: یک درصد از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش عشایر اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین پروژه آب‌رسانی به عشایر با بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات برای بهبود شرایط عشایر عنوان کرد و افزود: از طریق بند لام تبصره ۱۶ توانستیم برای شرکت تعاونی عشایر ۷۰ میلیارد تومان بخشش بگیریم.

انتهای پیام/