استانها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 650481
شنبه - 4 اسفند 1397 - 14:22
 رئیس مرکز اصفهان شناسی عنوان کرد:

اصفهان در جمع آوری روستاها همگرایی خوبی ایجاد کرده است

رئیس مرکز اصفهان شناسی گفت: گویاترین زبان شهر، معماری و طراحی شهری آن است که این گویایی در اصفهان از دورترین اعصار تاکنون تبلور کامل و جامع داشته است.

اصفهان در جمع آوری روستاها همگرایی خوبی ایجاد کرده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس مرکز اصفهان شناسی گفت: گویاترین زبان شهر، معماری و طراحی شهری آن است که این گویایی در اصفهان از دورترین اعصار تاکنون تبلور کامل و جامع داشته است.

رضوان پوعصار با بیان اینکه اصفهان دوران طلایی بسیاری را پشت سر گذاشت، افزود: اصفهان گاه چنان در اوج درخشیده که همانند نداشته و گاهی به واسطه ناملایمات دوران نامناسبی را گذرانده است.

وی ادامه داد: هرچند گاه شدت ضربات چنان سخت و سهمگین بوده که اصفهان را تا سرحد سقوط و نابودی فروبرده است اما اصفهان از جمله شهرهای ایران است که همگرایی بسیار زیبایی را از جمع آوری روستاها تجربه نموده و هویت شهری را حفظ کرده است.

رئیس مرکز اصفهان شناسی تصریح کرد: مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در راستای رسالت خود همواره زمینه و بستری فراهم آورده که شناسایی اصفهان در سرلوحه اهداف قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین این مرکز شرایطی فراهم می آورد که فرصت ها از دست نرود و چالش ها و معضلات این بخش از میان برداشته شود و مرهمی برای زخم های پیدا و پنهان باشد.