جام جهانی 2018 روسیه » ورزشی
کد خبر : 352388
یکشنبه - 24 تیر 1397 - 22:33

اشک های و لبخندهای فینال جام جهانی فوتبال

تیم ملی کرواسی با تمام شایستگی و شگفتی ساز بودن از ایستادن برسکوی نخست بازماند و اعتراف کرد که فرانسوی ها بهتر بودند.

اشک های و لبخندهای فینال جام جهانی فوتبال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فرانسوی ها ۲۰سال پیش نیز در خاک خود بر سکوی قهرمانی رقابت های پرطرفدار ترین ورزش جهان ایستادند و یک میلیون نفر در خیابان شانزلیزه پیروزی تیمشان را جشن گرفتند.
تیم‌های ملّی دو کشور تا کنون ۵ بار رویاروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. فرانسه ٣ بار بر کرواسی فائق آمده است و در دو بازی دیگر دو تیم با نتیجۀ مساوی میدان را ترک کرده‌اند.
تیم ملی فوتبال فرانسه، روز یکشنبه ، با پیروزی چهار بر دو مقابل تیم کرواسی برنده جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد. پس از قهرمانی در جام جهانی سال ۱۹۹۸، این دومین بار در تاریخ است که فرانسه برنده جام جهانی فوتبال می‌شود.
مردم فرانسه در خیابان ها جشن برپا کردند و دولت فرانسه برای برقراری امنیت جشن پیروزی تیم ملی این کشور در جام جهانی، ده‌ها هزار نیروی پلیس، ژاندارمری، ارتش و نیروهای ویژه را بسیج کرده است.
قرار است روز دوشنبه، اعضای تیم ملی فرانسه پس از بازگشت، در یک اتوبوس رو باز از خیابان شانزه لیزه پاریس عبور کنند.
همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در الیزه از این بازیکنان تقدیر خواهد کرد.
اما در آن سوی اردو ، تیم کرواسی اشک در چشم داشته و حسرت به دل ماند با این همه کرواسی تیم «شگفتی ساز» جام جهانی امسال به حساب می آید.
یاران «زلاتکو دالیچ»در یکی از سخت ترین گروه های جام قرار داشتند در مرحله گروهی با سه پیروزی به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند، در کنار دو بازی ۱۲۰ دقیقه ای در مرحله حذفی؛ کرواسی یکی از بهترین های جام ۲۱ بوده است. بزرگترین دارایی دالیچ قطعاً خط میانی توانمند بوده است.
سرمربی این تیم شگفتی ساز پس از بازی فینال می گوید که در بازی های بزرگ باید قدر موقعیت ها را دانست که متاسفانه مهاجمان کرواسی در زدن ضربات آخر موفق نبودند.به فرانسوی ها اید تبریک بگویم. آنها بازی همیشگی خود را انجام دادند و از ما فرصت طلب تر بودند.