استانها » البرز
کد خبر : 726276
سه شنبه - 7 خرداد 1398 - 17:10

«اشتغالزایی» در اولویت طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در البرز است

کارشناس فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز، با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال، بزرگترین معضل کشور است، گفت: طی سال های اخیر اشتغالزایی اولویت سازمان بسیج سازندگی البرز بوده است.

«اشتغالزایی» در اولویت طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در البرز است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهدی داستان، کارشناس فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: مأموریت قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه استان البرز، رفع محرومیت به شیوه های مختلف عمرانی و غیرعمرانی است.

کارشناس فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز افزود: محرومیت زدایی از جمله آرمان های انقلاب اسلامی ایران بوده و هر ساله اعتباراتی به منظور انجام اقدامات مختلف در این زمینه به سپاه های استان ها اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی در تمام طول سال انجام می شود، گفت: شناسایی مناطق محروم توسط گروه های جهادی بسیج مناطق و از طریق بسیج سازندگی نواحی صورت می گیرد و بودجه لازم جهت انجام این امور از قرارگاه محرومیت زدایی تأمین می شود که بنابر نوع، درخواست و اهمیت پروژه متغیر است.

داستان اظهار کرد: این پروژه ها عرصه های مختلفی از قبیل راه سازی در روستاها، آبرسانی، بازسازی خانه های محروم و مساجد، احداث غسالخانه، مجتمع های فرهنگی و ورزشی، کارگاه های اشتغال، گلزار شهدا و پایگاه های بسیج را شامل می شود.

کارشناس فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال، بزرگترین معضل کشور است، عنوان کرد: پیش از این، رویکرد سازمان بسیج سازندگی به گونه ای بود که اقدامات مذکور در مناطق محروم انجام شود اما در سال های اخیر پروژه هایی که مستقیم یا غیر مستقیم به مقوله اشتغال مربوط می شوند بیشتر مورد پیگیری قرار می گیرند.

داستان ضمن اشاره به احداث کارگاه های آموزش، اشتغال و مجتمع های فرهنگی در مناطق مختلف، آبرسانی کشاورزی در مناطق روستایی را نیز به عنوان طرح دیگر این سازمان نام برد که به صورت غیر مستقیم برای عده ای ایجاد اشتغال می کند و به دنبال آن، برداشت محصولات کشاورزی نیز برای نفرات بعدی اشتغالزایی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در طرح کرامت نیز مناطقی از استان مانند مهدی آباد، ملک آباد، سهرابیه، حصار، مالک اشتر حصارک، حیدرآباد، زاغ تپه در کمالشهر، تپه قشلاق در محمد شهر، خیابان های پیک و اهری فردیس به عنوان مناطق طرح کرامت معرفی شده اند.

کارشناس فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به رویکرد ویژه این سازمان در محلات مذکور اذعان کرد: این مناطق نیازمند اقدامات زیربنایی بیشتری جهت ریشه کن کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر مناطق هستند که اعتبارات خاصی را برای این امر در نظر می گیریم.

داستان تصریح کرد: تمام محدوده های استان که شامل طرح محرومیت زدایی می شوند با توجه به درخواست های مناطق، اولویت بندی شده و محرومیت زدایی آن ها به ترتیب اهمیت، انجام می شود و روستاهایی که تاکنون پروژه ای در آن ها انجام نشده عواملی مانند درخواست، اولویت، مشارکت مردمی و همکاری مسؤولین در آن دخیل بوده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه میان این سازمان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان خبر داد و اذعان کرد: تعاملی میان این ارگان ها صورت گرفته که در پی آن سال گذشته ۶۴ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شد و امسال نیز ساخت منازل مددجویان بهزیستی و خانواده های دارای دو معلول به بالا صورت می گیرد.

کارشناس فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان البرز در پایان با اشاره به سیل اخیر و اقدامات این سازمان افزود: استان البرز به عنوان معین شهرستان باوی در خوزستان انتخاب شد و تاکنون اقدامات مؤثری در زمینه تسهیل گری از سوی ادارات دولتی و اجرای پروژه ها از سوی بسیج سازندگی انجام شده است.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳