اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1025806
دوشنبه - 24 بهمن 1401 - 15:38
درچهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم عنوان شد:

استقلال و آزادی در تراز انقلاب اسلامی/دور کردن جامعه از بی تفاوتی به محیط پیرامونی هدف همایش فلسفه سیاسی انقلاب است

چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم با موضوع استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

استقلال و آزادی در تراز انقلاب اسلامی/دور کردن جامعه از بی تفاوتی به محیط پیرامونی هدف همایش فلسفه سیاسی انقلاب است

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این آئین امام جمعه شاهین شهر یکی از اهداف همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم را دور کردن جامعه هدف از بی تفاوت بودن به محیط پیرامونی بیان کرد و گفت: غربی ها که ارزش زن را تا حدّ کالای جنسی تنزل داده اند و بدترین ظلم ها را به جایگاه و حقوق زن، مادر و خانواده کرده اند، چه جایگاهی دارند که درباره حجاب اسلامی اظهار نظر می کنند اسلام، حجاب و عفاف را برای بالا بردن ارزش زن مطرح می کند.

 حجت الاسلام قاسم هاشمی ،افزود: تمام مجامع علمی و دانشگاهی و طلبگی در شهرستان با این رویداد مرتبط هستند و اگر همه ۱۰ دانشگاه، ۴۷ هزار دانش آموز و بیش از ۲۵۰۰ معلم شهرستان از این ظرفیت استفاده کرده و مشارکت و همراهی داشته باشند، قطعا تحول چشم‌گیری در شهرستان از جهات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به تلاش های رسانه های معاند برای تزلزل و تغییر اراده ها، باید اصول انقلاب اسلامی همیشه تبیین و بازگو شود، علیرغم همه فشارهای فرهنگی و تبلیغاتی همچنان میلیون ها نفر جوان مشتاق در حرم اباعبدالله وصدها هزار نفر نوجوان در اعتکاف حضور پیدا می کنند.

انقلاب اسلامی نقطه مقابل سکولاریسم غربی و لیبرالیسم است

در ادامه نیز عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: در اغتشاشات اخیر شعار زن، زندگی و آزادی در مقابل شعار استقلال، آزادی وجمهوری اسلامی مطرح شد که از واژگانی بهره گرفتند که تبیین مفهومی و دقیقی نداشت.

حجت الاسلام محمدجواد نوروزی افزود: یکی از شاخص ترین شعارهای انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و با توجه به ضرورت جامعه در این همایش تبیین استقلال و آزادی از دیدگاه انقلاب اسلامی برای جامعه و خصوصا نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب حائز اهمیت است.

وی گفت: انقلاب اسلامی نقطه مقابل فلسفه زندگی سکولاریسم غربی و لیبرالیسم بوده و فرهنگ اسلامی را پیش از پیدایش این انقلاب در آغاز و تداوم آن با چالش‌های عملی، تئوریک و نظری بسیاری مواجه ساخته است.

استقلال و آزادی، پیوند منسجم جدایی ناپذیری با یکدیگر دارند

همچنین عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیزگفت: انقلاب اسلامی و تداوم آن با اندیشه همراه بوده و تفکر در تفسیر استقلال و آزادی است.

شریف لک زایی،  با تاکید بر اینکه استقلال و آزادی، پیوند منسجم جدایی ناپذیری با یکدیگر دارند گفت: اگر ملت و کارگزاران آن فلسفه سیاسی نظام خود را بدانند در تداوم و حمایت از آن متزلزل نخواهند بود. هرچه تبیین فلسفه سیاسی انقلاب قوی‌ باشد عزم افراد برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های جزم‌ خواهد بود.

زهرا نصیری