استانها » البرز
کد خبر : 837887
سه شنبه - 2 مهر 1398 - 20:19

استقرار ۶۴ موکب از البرز در همایش اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: ۶۴ موکب به نام استان البرز در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند که نسبت به سال قبل که ۵۲ موکب از البرز مستقر بود رشد کرده ایم.

استقرار ۶۴ موکب از البرز در همایش اربعین حسینی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع همایش بزرگ اربعین حسینی که در دفتر معاونت فرهنگی این ستاد برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اربعین حسینی جهانی شده است و به قول آیت الله بهجت شناخت امام حسین (ع) بین اقوام مختلف جهان زمینه ظهور را فراهم خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: امنیت و آرامش و جایگاهی که امروز در بین جهانیان داریم مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران هستیم. موقعیتی که برای حضور ما در عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی فراهم شده است را نیز مدیون کسانی هستیم که تنها به ظاهر در میان ما نیستند اما همچنان حضور دارند.

شکری اذعان کرد: رسانه های جهان تلاش می کنند که پیاده روی اربعین حسینی در سطح دنیا انعکاس پیدا نکند اما از کشورهای مختلف در پیاده روی شرکت می کنند. بزرگترین کنگره عظیم جهان تشیع با محوریت پیاده روی اربعین حسینی شکل گرفته است.

وی درباره مأموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایام پیاده روی اربعین مطرح کرد: این سنت حسنه مربوط به مردم عراق است و آن ها میزبان ۲۰ میلیون نفری که به آنجا سفر می کنند هستند اما مردم عراق هم بضاعت خاص خود را دارند به همین دلیل ما هم به میزبان کمک می کنیم.

شکری عنوان کرد: پیش بینی می شود بین سه تا پنج میلیون نفر به جهت آزاد شدن روادید و ویزا از ایران در پیاده روی اربعین شرکت کنند و ستاد بازسازی عتبات عالیات که یکی از ۱۴ کمیته ستاد اربعین است مسؤولیت جذب کمک های مردمی، اسکان و تغذیه زائرین را بر عهده دارد. جمهموری اسلامی ایران هم پذیرفته که از میان این جمعیت پذیرای یک میلیون نفر باشد که مسؤولیت ۳۷ هزار نفر با البرز است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز عنوان کرد: یک قرارگاه متمرکز در نجف با قریب به ۲۶ موکب در عمود ۱۸۸، ۲۳ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۱۵ موکب در کربلا آماده میزبانی زائران هستند یکی از آن ها موکب امام حسن مجتبی (ع) و متعلق به سپاه استان البرز است.

شکری در ادامه اعلام کرد: در مجموع ۶۴ موکب به نام استان البرز در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند که نسبت به سال قبل که ۵۲ موکب از البرز مستقر بود رشد کرده ایم، هرچند همچنان برخی افراد متقاضی خدمات رسانی هستند اما سایت مربوطه بسته شده است.

وی اظهار کرد: از پنجم تا دهم ماه صفر در محل های خدمات رسانی مستقر می شویم و از دهم تا ۲۵ ماه صفر به زائران خدمات رسانی می کنیم. از مردم درخواست می کنیم که ما را یاری کنند تا بتوانیم اقلام موردنیاز را تأمین کنیم. هر موکب شماره حساب مستقلی دارد که مردم می توانند مبالغ کمک خود را به آن ها واریز کنند.

شکری بیان کرد: ما باید پیش از هفدهم که آغاز خدمات دهی است در کشور عراق حاضر شویم زیرا برای تشریفات خاص و زمان بر برای خروج از کشور و ثبت اقلام در سامانه و مشخص کردن راننده، ماشین و بار زمان زیادی صرف می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز افزود: خیران در یک هفته باقیمانده کمک های خود را به ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان ها و نیز ستاد استان در مصلی نماز جمعه کرج تحویل دهند تا بتوانیم خدمات و کمک های مردم را برای پذیرایی از زائرین به موقع به مقصد برسانیم.

وی افزود: علاقمندان همچنین می توانند از طریق شماره حساب های ۷۷۶۶۴۸۲۸۸_۷۸۷۲۹۸۵۳۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۹۵۳۰۱ کمک های خود را واریز کنند که تقاضا ما این است که مانند زمان وقوع سیل ما را یاری کنند تا بتوانیم نام خوبی از استان البرز در این همایش بر جای بگذاریم.

شکری با بیان اینکه همکاری خوبی با شهرداری داریم، گفت: حدودا ۱۰۰ پاکبان برای خدمات رسانی و نظافت در این همایش حضور دارند اما عموما هزینه های مواکب توسط مردم تأمین می شود مگر اینکه برخی ادارات اقدام به برپایی موکب کنند و مانند بانک ها از مشتریان خاص خود کمک گیرند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/ا/س/