استانها » البرز
کد خبر : 403212
سه شنبه - 6 شهریور 1397 - 17:43
مدیرکل امور اقتصادی استان البرز خبر داد

استقبال ۳۳ شرکت خارجی از کارگروه انرژی خورشیدی استان البرز/۱۴ شرکت در شرف کار قرار دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: کارگروه انرژی خورشیدی مورد استقبال ۳۳ شرکت خارجی قرارگرفته است که پس از آنالیز و بررسی این شرکت‌ها ۱۴ شرکت در شرف کار قرار دارند.

استقبال ۳۳ شرکت خارجی از کارگروه انرژی خورشیدی استان البرز/۱۴ شرکت در شرف کار قرار دارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، ابوالفضل فلاح در آیین افتتاح مرکز سرمایه‌گذاری خارجی این استان که در سالن جلسات اداره امور اقتصادی برگزار شد، گفت: مرکز سرمایه‌گذاری خارجی چندی پیش به‌صورت غیررسمی افتتاح‌شده بود و فعالیت می‌کرد.

وی افزود: این پروژه از سال ۹۱ آغازشده و طی این مدت سعی کردیم علاوه بر ارتقاء منابع مالی به توسعه زیرساخت‌های مجموعه نیز کمک کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز تصریح کرد: ما طی چهار سال گذشته در این مجموعه موفق به جذب ۲۸ شرکت خارجی شدیم.

فلاح یادآور شد: طی پنج سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کسب سرمایه توسط اداره دارایی استان البرز مصوب شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار تحقق‌یافته است.

به گفته وی ۲۰ سال پیش از سال ۹۳، اعتبار مصوب در این اداره ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که تنها مقدار اندکی از این سرمایه جذب شد.

مدیرکل اداره اقتصاد بابیان اینکه ۲۶ شرکت خارجی جذب‌شده‌اند، گفت: تحریم‌ها روی این شرکت‌های کوچک اقتصادی که از کشورهای اروپایی و چین جذب‌شده‌اند تأثیرگذار نیست.

فلاح با اشاره به اینکه طی پنج ماه نخست سال ۶ شرکت خارجی در استان جذب‌شده است، تصریح کرد: در سال جاری موفق شده‌ایم با جذب ۷۷ میلیون دلار نسبت به آمار مشابه سال گذشته هفت برابر پیشرفت داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگروه انرژی خورشیدی مورد استقبال ۳۳ شرکت خارجی قرارگرفته است که پس از آنالیز و بررسی این شرکت‌ها ۱۴ شرکت در شرف کار قرار دارند.

انتهای پیام/