استانها » تولیدی » زهرا افضلیان » یزد
کد خبر : 800747
شنبه - 26 مرداد 1398 - 12:49

استقبال بی‌نظیرمردم یزد از جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در مراسمی تجلیل از ۳۷ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، اظهارداشت: یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸، انتخاب شده و مردم شهر جهانی یزد و پایتخت کتاب ایران همواره در زمینه کتابخوانی و علم و دانش سرآمد هستند و در این جشنواره نیز استقبال بی‌نظیری را شاهد هستیم.

استقبال بی‌نظیرمردم یزد از جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در مراسمی تجلیل از ۳۷ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، اظهارداشت: یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸، انتخاب شده و مردم شهر جهانی یزد و پایتخت کتاب ایران همواره در زمینه کتابخوانی و علم و دانش سرآمد هستند و در این جشنواره نیز استقبال بی‌نظیری را شاهد هستیم.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: تاکنون ۹ دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شده که در سه دوره اخیر آن نهاد کتایخانه‌های عمومی افتخار میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی را دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم استان یزد در این جشنواره شرکت کردند که رشد ۳۳ درصدی را نسیت به سال گذشته شاهد بودیم و بیش از ۲۰ هزار نفر از شرکت کنندگان امسال در بخش آنلاین و ۱۵ هزار نفر نیز در بخش مکتوب شرکت کردند و یک پنجم شرکت کنندگان در شهرستان یزد مشارکت داشتند که به همین دلیل بیشترین برگزیده مربوط به شهرستان یزد و حدود ۶۰ نفر است.

دوست فاطمی‌ها افزود: استان یزد امسال چهار برگزیده ملی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دارد که از این تعداد، دو نفر از شهرستان یزد، یک نفر از شهرستان تفت و یک نفر نیز از شهرستان مهریز به این مهم دست یافته‌اند که در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در مشهد مقدس از آنان تجلیل خواهد شد.

دربخش آیین تجلیل از برترین‌های نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد، از ۲۸ برگزیده این شهرستان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال تقدیر شد.

در بخش کودک جشنواره امیرمحمد کهدوئی، علی سالاری، زینب فلاح، محمد طه دهقانی و سید طه میرجبرئیلی از کتابخانه‌های امام خمینی (ره)، سیدالشهداء (ع)، سیدمحمد کاظم دهقان دهنوی، شهید سلطانی و فرخی تقدیر شدند.

در بخش نوجوان نیز از امیرحسین آبیاری، امیرعلی اسماعیلی، فاطمه برخورداری، مرتضی بابائی، محمدرضا جعفری نجف‌آبادی، نجمه کارگر حاجی آبادی، شکوه قانع عزآبادی، فاطمه بارتکوب، ساناز رضایی، مریم زرک زاهی، محیا شایق، نرگس زارع و عارفه شریفیا اعضای کتابخانه‌های اتابکی گنبدسبز، امام علی (ع)، آیت‌الله طباطبایی یزدی، جامع وکیلی، ایثار، سیدالشهداء (ع)، دکتر جوادی، رئیس فرهمند، شهدای نعیم‌آباد، شهید شیخ علی کلانتری، شهید مطلب شفیعی، غدیر، فرخی و آذریزدی تجلیل شد.

در بخش پایانی این آیین نیز برگزیدگان بخش بزرگسال جشنواره معرفی شدند و از میثم مقلد، مریم صداقت، طیبه میرجلیلی، محمدرضا آسایش، محمدحسین کلانتری، محمد اشتری، ربابه شفیع نادری، فاطمه کرمانی‌نژاد و سکینه اکبری اعضای کتابخانه‌های دکتر جوادی، شرف‌الدین علی، شهدای شاهدیه، شهید بابایی، علامه جعفری، علی بن موسی‌الرضا (ع)، قرآن و عترت، گل‌افشان و مسعود دهقانی تقدیر شد.