استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1004257
شنبه - 8 خرداد 1400 - 14:10

استفاده کارکنان وظیفه، از فرصت طلایی سربازی برای خودسازی و مهارت آموزی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم ، مهارت آموزی سربازان وظیفه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خدمت مقدس سربازی فرصت طلایی برای خودسازی و مهارت آموزی حرفه ای است.

استفاده کارکنان وظیفه، از فرصت طلایی سربازی برای خودسازی و مهارت آموزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ سید مجتبی اشرفی اظهار داشت:مهارت آموزی سربازان
وظیفه یک عزم همگانی را می طلبد که با همکاری سایر دستگاه ها، خصوصاً سازمان فنی و حرفه ای زمینه را برای ورود به بازار کار و اشتغال جوانان پس از پایان خدمت مقدس سربازی فراهم می کند.
وی افزود: مهارت افزایی و افزایش بهره وری دوران سربازی با انجام آموزش های مهارتی مناسب برای آماده سازی جوانان جهت ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد در سربازان می تواند نقش مؤثری را در جهت اشتغال جوانان ایفا کند.
این مقام انتظامی از خدمت مقدس سربازی به عنوان فرصت طلایی برای خودسازی و مهارت آموزی یاد کرد و بیان داشت: سربازان در دوران خدمت، رفتار کریمانه با مردم را فرا می گیرند و در سایه تعالیم دینی و مذهبی در محیط های سربازی در آینده، افرادی لایق و با بصیرت در راه خدمت به نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران می شوند.
سرهنگ اشرفی با بیان اینکه برای برون رفت از شاخص های عقب ماندگی، توسعه و بهرمندی کامل از ظرفیت های نیروی انسانی باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه کرد تصریح کرد: در واقع در این طرح ها تلاش شده است تا بهبودی در فرآیند سربازی حاصل شود و سربازان بتوانند مهارت های شغلی را در طول خدمت سربازی کسب کنند و با این مهارت ها پس از پایان خدمت، شغلی را فراهم و علاوه بر کسب در آمد برای جامعه مثمر ثمر واقع شوند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: به سربازان عزیز توصیه می کنیم تا از این فرصت و شرایط ایجاد شده در نیروهای مسلح در راستای کسب مهارت آموزی به بهترین نحو ممکن استفاد کنند و مهارت های تخصصی لازم در زمینه ایجاد بستر شغلی برای آینده خود را فرا گیرند.