استانها » البرز
کد خبر : 628138
چهارشنبه - 10 بهمن 1397 - 19:25
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز مطرح کرد

استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان فردیسی به عنوان سفیران آموزش

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: می‌توان از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز شهرستان فردیس تحت عنوان سفیران آموزش استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان فردیسی به عنوان سفیران آموزش

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهدی مهرور ظهر امروز در ستاد بحران استان البرز که در تالار ماهان برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری مناطق باید نگاه ویژه‌ای به تجهیزات امدادی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید ستاد بحران تجهیز شود، افزود: معاونت‌های خدمات شهری در شهرداری‌ها باید همکاری‌ لازم را در راستای تجهیز آتش‌نشانی‌ها داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز معتقد است در تمامی مراکز ستاد بحران همچون اورژانس و هلال‌احمر باید در حوزه نیروی انسانی به روز رسانی شویم و آمادگی کافی را بدست آوریم.
مهرور با اشاره به اهمیت آموزش همگانی، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان فردیس وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان سفیران آموزش استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش و مانور در سطح استان، بیان کرد: این اقدام ارتقای فعالیت همه دستگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان البرز هر چه در حوزه پیشگیری اقدام و هزینه داشته باشیم در زمان درمان و وقوع حادثه کمتر خسارت جانی و مالی خواهیم داشت.
مهرور همچنین تأکید کرد: لازم است همه دستگاه‌های ذیربط در حوزه ساخت و ساز ها نیز دقت کافی و لازم را داشته باشند.
وی در پایان با بیان اینکه از ۳۱ بحران موجود در کشور استان البرز ظرفیت رخداد ۲۱ بحران را دارد، خاطرنشان کرد: چهار بحران اصلی زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که استان البرز مشمول آن‌هاست؛ باید تمامی نگاه خود را برای مقابله با این چهار بحران معطوف کنیم.
انتهای پیام/و