استانها » البرز
کد خبر : 529244
شنبه - 26 آبان 1397 - 19:59
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

استراتژی خودکفایی در دستورکار پژوهشگاه مواد و انرژی است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی باید با استراتژی خودکفایی اقدامات خود را تقویت کند.

استراتژی خودکفایی در دستورکار پژوهشگاه مواد و انرژی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج،  مسعود برومند ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در مشکین‌دشت_فردیس که در سالن ابن‌سینای این مجموعه برگزار شد، گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی نیازمند به روز شدن زیرساخت‌هاست تا آنطور که باید با انسجام سازمانی به اهداف پژوهشی خود دست پیدا کند.
وی افزود: در این مجموعه لازم است اتحاد و همدلی میان اعضا و مجموعه ارتقاء یابد تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بیان کرد: ظرف چهارسال آینده خواهیم توانست جایگاه مواد و انرژی را در سطح کشور ارتقاء دهیم و به توسعه بخش پژوهش در حوزه خصوصی و دولتی دست پیدا یابیم.
برومند با بیان اینکه لازم است از حاشیه‌ها عبور کرد تا به موفقیت برسیم، اظهار کرد: همه سختی‌ها با اتحاد و همدلی مرتفع خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های اقتصادی موجود در کشور، یادآور شد: در این برهه از زمان باید برای به‌دست آوردن هر ریال بسیار زحمت کشید و در مباحث کلان‌تر باید منابع را به چرخش درآوریم تا ارزش واقعی ریال را درک کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: برای توزیع منابع به مباحث مختلفی توجه خواهیم داشت و بیش‌از گذشته در تلاشیم.
برومند اقدامات موفقیت‌آمیز پژوهشگاه مواد و انرژی را در گرو داشتن اتاقی شیشه‌ای دانست و اضافه کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا فضایی ایجاد کنیم و با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کنیم و همکاری مشترک داشته باشیم.
وی به وجود صنایع در بخش‌های دیگر کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز انتظار دارند که منابعشان را به جامعه عرضه کنند و ما موظف هستیم با داشتن تعامل به راه‌گیری راهبردی دست پیدا کنیم.
معاون وزیر علوم به لزوم ارتباط جدید و ویژه پژوهش و صنعت اشاره کرد و افزود: باید از فضایی که آیین‌نامه برای ما به‌وجود می‌آورد استفاده کنیم.
برومند تصریح کرد: استان صنعتی البرز دارای مجموعه‌های کوچک و بزرگی صنعتی است که ما می‌توانیم با تولید قطعات مورد نیاز بازار به توسعه و گسترش فعالیت خود بپردازیم.
وی با تأکید بر استراتژی خودکفایی بیان کرد: پژوهشگاه مواد و انرژی دوره‌ای خاصی را طی می‌کند که لازم است در این شرایط تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
معاون وزیر علوم بیان کرد: باید شخصی برای پژوهشگاه انتخاب می‌شد تا چالش‌های بخش فناوری را برطرف کند و اقدامات را پس از گسترش به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام/و