استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 783063
سه شنبه - 8 مرداد 1398 - 12:42
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران؛

استخراج و ثبت دانش کارکنان و پیمانکاران یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران عنوان کرد: از آنجایی که تجربه و دانش مجموعه کارکنان و پیمانکاران شرکت بالغ بر نیم قرن بوده، بنابراین استخراج این دانش و ثبت و نگهداری آن از مهم‌ترین مسائل پیش روی است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران عنوان کرد: از آنجایی که تجربه و دانش مجموعه کارکنان و پیمانکاران شرکت بالغ بر نیم قرن بوده، بنابراین استخراج این دانش و ثبت و نگهداری آن از مهم‌ترین مسائل پیش روی است. ” جعفر احمدپور ” در نشست تخصصی شورای فنی مدیریت دانش شرکت ملی گاز ایران که روز یکشنبه در شرکت گاز مازندران برگزار شد، با اشاره به این که نیروی انسانی و پژوهش همواره از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار هستند، افزود: بحث مدیریت دانش در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و تجربه مدیریت دانش در شرکت گاز یک موضوع نهادینه شده‌ای است.

وی به چالش‌های پیش روی در حوزه مدیریت دانش اشاره کرد و گفت: هرم نیروی انسانی، تغییر یافتن سیاست‌های توسعه، عدم تعادل اطلاعات در بخش‌های مختلف سازمان، یکپارچگی و خلق ارزش افزوده و هزینه بالای اجرای پروژه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه به حساب می‌آید.

احمدپور کارکنان شرکت‌ها را به عنوان گنجینه و سرمایه‌های دانشی سازمان‌ها برشمرد و تصریح داشت: متاسفانه با خروج افراد در هنگام بازنشستگی، شرکت‌ها متحمل آسیب‌های جبران ناپذیری خواهند شد که می‌توان جمع آوری و ثبت تجارب بازنشستگان پیش از پایان خدمت در راستای مدیریت دانش سازمانی را از موارد بسیار مهم برشمرد.