استانها » اصفهان » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 420075
شنبه - 10 شهریور 1397 - 16:23

استان اصفهان مقام قهرمانی مسابقات تنیس روی میز کارگران کشور را کسب کرد

استان اصفهان مقام نخست تنیس روی میز بانوان قهرمانی کارگران کشور در بجنورد را کسب کرد.

استان اصفهان مقام قهرمانی مسابقات تنیس روی میز کارگران کشور را کسب کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی هیات و اداره امور ورزش کارگران استان اصفهان، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کارگران کشور به میزبانی استان خراسان شمالی و با شرکت تیمهای منتخب استانها برگزار و تیمهای اصفهان ، تهران و خوزستان به ترتیب مقامهای اول تا سوم مسابقات را کسب کردند.

 درپایان مرحله اول چهار تیم برتر شامل اصفهان ، تهران، خراسان رضوی و خوزستان به مرحله نیمه نهایی این رقابتها صعود کردند.

در مرحله نیمه نهایی استان اصفهان با شکست ۳ بر ۲ خراسان رضوی و همچنین با شکست ۳ بر ۰ تهران در رقابت فینال مقام قهرمانی این مسابقات را کسب نمود.

مسابقات تنیس روی میز بانوان کارگر کشور در دو رده تیمی و انفرادی برگزار و در هر دو رده نمایندگان استان اصفهان با شایستگی و اقتدار مقامهای برتر این دوره از مسابقات را کسب کردند.

طوبی وفا پور فاطمه  و رقیه حق شناس و مهسا کردی پور اعضائ تیم تنیس استان اصفهان در این دوره از رقابتها را تشکیل دادند.

در چارچوب این رقابتها و در بخش انفرادی از بین ۳۲ شرکت کننده خانمها مهسا کردی پور،فاطمه حق شناس و رقیه حق شناس هر سه ورزشکار از استان اصفهان به ترتیب مقامهای اول تا سوم انفرادی را کسب کردند.

جناب آقای شیرانی رئیس محترم هیات و اداره امور ورزش کارگران استان اصفهان ضمن تبریک به مناسبت کسب عنوان قهرمانی مسابقات تنیس بانوان با اشاره به جایگاه ورزش دراداره امور ورزش کارگران استان اصفهان  گفت :خوشبختانه در استان اصفهان با نگاه مثبت به ورزش زنان اهمیت ویژه ای داده می شود واین فرصت بسیار مناسبی است که زنان شاغل درصنعت می توانند از آن نهایت بهره برداری را بکنند و نشان دهند که شایسته این توجه هستند.

ایشان اظهار داشت در ورزش کارگران  فعالیت های مختلفی صورت گرفته است از جمله ایجاد سالنهای متعدد ورزشی توسط متولایان ورزش کارگری استان برای ورزش زنان در نقاط مختلف که با توسعه ورزش همگانی، ارتقای ورزشی زنان و روند تقویت نقش زنان درساختار ورزش درحوزه های مختلف صنعت در آینده می توان شاهد موفقیت های چشمگیر درسطح ملی و بین الملل درحوزه ورزش زنان باشیم .

عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش کارگری کشور با اشاره به اینکه یکی از بسترهای برقراری عدالت اجتماعی درجوامع امروزی پرداختن به امر توسعه ورزش زنان است و در این خصوص تبعیض جنسیتی نباید وجود داشته باشدگفت:متاسفانه علی رغم اینکه جامعه زنان ایران در زمینه رشد تحصیلی ،علمی ، اجتماعی و ورزشی رشد فوق العاده ای درمنطقه و سطح بین الملل داشته اند ولی با موانع و چالش هایی درسطح ملی نیز مواجه بوده اند و آن نگاه فرهنگی است که محدودیت هایی در فرصتها و امکانات برای زنان به وجود آورده است که این نگاه باید تغییرکند.

 ایشان ضمن تقدیر از متولیان ورزش کارگران کشور و برگزارکنندگان این مسابقات با اشاره به اینکه توجه به اهمیت و ضرورت ورزش و تربیت بدنی و استفاده از فرصت ها برای بهبود و اصلاح وضعیت عمومی و محدودیت های بانوان و دختران یک امر ضروری است گفت: دستگاهها و ارگان های ذیربط باید اهتمام مجدانه ای در راستای ارئه بسته های حمایتیبه بانوان و دختران به عنوان فرشتگان رحمت داشته باشند.

شایان ذکر است بانوان تنیس باز استان اصفهان با حمایت شرکت توسعه صنعت لنجان در این رقابتها شرکت نمود و ۸ نفر برتر مسابقات انفرادی به اردوی تیم ملی کارگران برای شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد دعوت می شوند.