استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 527256
جمعه - 25 آبان 1397 - 21:48
خراسان شمالی در هفته‌ای که گذشت

استانداری که منصوب نشد و ادامه دستگیری‌های مختلسین دولتی در خراسان شمالی

مردم خراسان شمالی در هفته‌ای که گذشت هم خبر تغییر استاندار و هم تکذیبش را شنیدند و با آرامشی خاص به استقبال خبر دستگیری مدیر دولتی دیگری در استان رفتند.

استانداری که منصوب نشد و ادامه دستگیری‌های مختلسین دولتی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، هفته گذشته در حوزه‌های مختلف،  خراسان شمالی اخباری را به خود دید. اخباری درزمینه‌های سیاست، قضایی و محیط‌زیست از مهم‌ترین آن اخبار بود.

در حوزه اخبار سیاسی، مهم‌ترین بحث این روزهای استان، تغییر استاندار است. با توجه به اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در پست‌های دولتی، استاندار خراسان شمالی باید با این استان وداع زودهنگامی داشته باشد و فرد دیگری به‌جای او بنشیند. طی هفته گذشته برخی رسانه‌ها از منصوب شدن عیسی فرهادی در مقام استانداری خراسان شمالی خبر دادند اما این خبر به‌سرعت تکذیب شد تا همچنان تکلیف استاندار خراسان شمالی در ابهام باقی بماند.

یکی دیگر از اتفاقات بااهمیت استان طی هفته گذشته، دستگیری یکی از مسئولان شهرستان مانه و سملقان بود. در این خصوص مسلم محمدیاران اظهار کرد:  پس از بررسی‌های دقیق و گزارش دستگاه‌های نظارتی ازجمله سازمان بازرسی کل استان، معاون مالی آموزش‌وپرورش مانه و سملقان  به اتهام اختلاس، دخل و تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی، تضییع اموال دولتی و پول‌شویی بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی، تشکیل و به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مانه و سملقان ارجاع گردیده و متهم این پرونده پس از تفهیم اتهام با صدور  قرار تأمین کیفری بازداشت موقت روانه زندان گردید.

وی درباره میزان مبلغ اختلاس شده اظهار داشت: مطابق بررسی‌های صورت گرفته، مبلغ اتهامی اختلاس پنج میلیارد ریال است که  تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی افراد احتمالی مرتبط، در دادسرا همچنان ادامه دارد.

در حوزه محیط‌زیست نیز در این هفته اخبار جالبی منتشر شد. یکی از این اخبار ابتدا مرگ یک یوزپلنگ ماده را در یک تصادف به مخاطبین منتقل کرد. دراین‌باره  سید اصغر مطهری اظهار کرد: یک قلاده یوزپلنگ ماده در ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۲۴ آبان طی تصادف جاده‌ای در کیلومتر ۲۰ جاده سنخواست به جاجرم تلف شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی افزود: این یوزپلنگ جوان در حاشیه شمالی پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات‌وحش میاندشت در اثر برخورد با خودروهای عبوری توسط یکی از همیاران محیط‌زیست مشاهده‌شده که پس از تماس با اداره محیط‌زیست جاجرم نیروهای یگان این شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: در زمان حضور نیروهای یگان، این یوزپلنگ هنوز زنده بود که درراه انتقال به مرکز استان به علت شدت جراحت تلف گردید.

یکی دیگر از اخباری که برای مردم خراسان شمالی ناخوشایند بود، قطعی شدن تعطیلی پروژه‌ راه‌آهن بجنورد – گرگان بود. هرچند طبق وعده دولت بنا بود این طرح تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد، مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی  اخیراً در گفتگویی رسانه‌ای بابیان این موضوع که دولت این طرح را از طرح‌های اولویت‌دار خارج کرده است٬ اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی فهرست ۱۰ خط ریلی را به دولت داد تا دولت از این میان ۵ محور را که دارای اولویت هستند، برای اجرا انتخاب کند.

به‌این‌ترتیب یکی دیگر از وعده‌های دولت در استان به گل نشست و مردم باید منتظر بمانند تا استاندار بعدی وارد ساختمان استانداری شده تا شاید بتواند به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/