استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 284395
دوشنبه - 10 اردیبهشت 1397 - 18:18
خبرنگار: احمد پیشکو

از۱۶۰هزارهکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان تنها۶۰هزارهکتار زیرکشت رفته است

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان تنها ۶۰ هزار هکتار زیر کشت رفته که این اراضی هم به علت خشکسالی و قطع آب ورودی از افغانستان خشک شده است. پیری، دربازدید از مشکلات دامداران تالاب هامون و تامین […]

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان تنها ۶۰ هزار هکتار زیر کشت رفته که این اراضی هم به علت خشکسالی و قطع آب ورودی از افغانستان خشک شده است.

پیری، دربازدید از مشکلات دامداران تالاب هامون و تامین علوفه و آب را یکی از اولویتهای این سازمان در شرایط خشکسالی های شدید منطقه عنوان کرد .

پیری افزود: بررسی های میدانی برای رفع مشکلات دامداران با همکاری استانداری و مدیریت بحران انجام شده است ومقرر شد تا بسته های حمایتی برای تامین علوفه دام دامداران در نظر گرفته شود .

وی تامین علوفه از خوزستان و استانهای همجوار و همچنیناز داخلسیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات برای کمک به دامداران این منطقه بیان کرد .

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: تامین علوفه دامداران شمال سیستان و بلوچستان و حل مشکلات آنها در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: خشکسالی ۲۰ سال اخیر در این استان به ویژه امسال بخش کشاورزی را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.

پیری ادامه داد: امسال در شمال سیستان و بلوچستان با عدم آورد آب از رودخانه هیرمند شاهد شرایط سخت و بحرانی برای مردم این منطقه هستیم .

وی افزود: همچنین در نقاط مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با کاهش افزون بر ۷۰ درصدی نزولات جوی و کم شدن آبدهی قنوات وضعیت مطلوبی از نظر کشاورزی و تامین علوفه دام مشاهده نمی شود.

انتهای پیام/