تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 367012
یکشنبه - 7 مرداد 1397 - 15:49

از کامپیوترهای «خود تعمیر» چه می دانید؟

کامپیوترهای خود تعمیر را می شناسید؟ کامپیوترهایی که می توانند به طور خودکار به تعمیر مشکلات خود بپردازند.

از کامپیوترهای «خود تعمیر» چه می دانید؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این روزها ربات و هوش مصنوعی با سرعت جای کارگران کارخانه ها و کارمندان سازمان ها را می گیرند، از کارهای دستی بسیار ساده گرفته تا تصمیم گیری های قانونی پیچیده و تشخیص های پزشکی. اما خود هوش مصنوعی، و اگر واقعیت را ببینیم بیشتر دنیای نرم افزاری، هنوز هم به طور گسترده ای توسط انسان ها برنامه نویسی می شود.

روش کار کامپیوترهای خود تعمیر چگونه است؟

برنامه نویس های  کامپیوتری مدت زمان بسیار زیادی را صرف تست کردن نرم افزارها و برطرف کردن گیرها یا باگ های نرم افزاری می‌کنند. این کار هزینه بردار است و برای آن وقت زیادی به هدر می‌رود. ولی اگر قصد داشته باشند نرم افزار با کیفیتی را وارد بازار کنند، انجام آن ضروری است.

یک روش متداول برای تست کردن یک نرم افزار این است که آن را اجرا کنیم،یعنی از آن بخواهیم که وظایف مشخصی را انجام دهد و ببینیم که چگونه از عهده آن بر می‌آید. بسیاری از ابزارها که با نام تحلیل پویا شناخته می‌شوند موجود هستند تا در این زمینه کمک رسان باشند.

همه چیز از کالج لندن آغاز شد

این ابزارها معمولاً هزاران گزینه را به طور تصادفی به یک برنامه می‌دهند تا مشخص شود نرم افزار مورد نظر چه واکنشی به آنها نشان می‌دهد.اخیرا  فیس بوک ابزاری به نام Sapienzرا معرفی کرده است که گام بزرگی در حوزه نرم افزار به شمار می‌آید. این ابزار که کالج دانشگاهی لندن آن را ساخته است می‌تواند اشکال ها یا گیرهای نرم افزاری (باگ ها) را در نرم افزار اندروید شناسایی کند. برای این منظور از تست های اتوماتیک شده ای که بسیار کارآمدتر از رقابت کردن هستند استفاده می‌شود، چون کاربر تنها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ گزینه را به اجرا در می‌آورد که این در مقایسه با حدود ۱۵۰۰۰ گزینه بسیار سریع تر انجام می‌شود.

تفاوت در این است که Sapienz دارای الگوریتم متحول کننده ای است، بدین ترتیب که عکس العمل های قبلی نرم افزار به گزینه های قبلی را به خاطر می‌سپارد و به بیانی از آنها به عنوان تجربه استفاده می‌کند. سپس، گزینه های جدیدی را انتخاب می‌کند که هدفشان پیدا کردن حداکثر تعداد glitch و تست کردن حداکثر تعداد از انواع گزینه ها است که این روند به موثرترین حد ممکن انجام می‌شود.

آزمایش ها چه می گویند؟

این ابزار به مدت چهار ماه با حدود ۲۰۰ کاربر مورد آزمایش قرار گرفت. ۲۲ باگ گزارش و همه آنها به طور اتوماتیک برطرف شدند. هر کدام از راه حل ها در همین اوقات شبانگاهی عنوان شده پیدا شدند، بدین معنی که زمانی که برنامه نویس صبح وارد اتاقش می‌شد، لیستی از راه حل های

هدف از استفاده از این ابزار این است که برنامه نویس تحت کنترل در آید و در شغلش تغییر ایجاد شود: یعنی چک کردن های روزمره کاهش یابند و زمان بیشتری برای خلاقیت و نوآوری در اختیار او قرار گیرد.سازندگان این ابزار توانستند نشان دهند که یک سیستم می‌تواند وظایف دیگری را نیز انجام دهد، مثلاً کاری کند که برنامه ها سریع تر اجرا شوند و دقت نرم افزاری که برای پیش بینی امور طراحی شده افزایش یابد.