فولادشهر
کد خبر : 1019370
شنبه - 1 مرداد 1401 - 22:03
در آستانه محرم ۱۴۴۳ قمری:

از پوستر اولین سوگواره حسینی فولادشهر رونمایی شد

رویداد فرهنگی هنری در پنج رشته عکاسی، نقاشی، شعر، تعزیه و مداحی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، و هدف از آن انتقال مفاهیم فرهنگی و انقلابی عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از هنر بیان شده است.

از پوستر اولین سوگواره حسینی فولادشهر رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری “ربیع” از پوستر اولین سوگواره حسینی فولادشهر با حضور حجت الاسلام طباطبایی امام جمعه فولادشهر، ایزدی شهردار، صیدائی رئیس شورا، حاتمی عضو هئیت مدیره شرکت عمران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری رونمایی شد.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری که در پنج رشته عکاسی، نقاشی، شعر، تعزیه و مداحی به صورت رقابتی برگزار می‌شود ، انتقال مفاهیم فرهنگی و انقلابی عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از هنر بیان شده است.

اولین سوگواره حسینی فولادشهر در محرم و صفر سال جاری در سه محور زن و عاشورا ، اقتدار و عاشورا و امتداد عاشورا با حضور علاقه‌مندان در سطح فولادشهر و شهرستان لنجان برگزار خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر در آیین رونمایی از پوستر سوگواره گفت: رمز موفقیت و تحول اخیر در فعالیت های فرهنگی مذهبی بخش فولادشهر پیدایش اتحاد و همدلی بین شهرداری، شرکت عمران و سایر نهادها می باشد که قطعا این تغییرات مثبت و سازنده در حوزه فعالیت های اجتماعی برای مردم نیز ملموس بوده است.

وی بیان نمود: دفتر توسعه اجتماعی شرکت عمران و اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری حمایت خوبی از مساجد فولادشهر داشتند و مساجد در دهه امامت و ولایت پررونق تر از گذشته جشن ها و برنامه های خود را برگزار کردند.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی ماه محرم و صفر را فرصتی برای نشر حقانیت اسلام دانست و اظهار داشت: آنتوان بارا نویسنده کتاب “حسین در اندیشه مسیحیت” می گوید: اگر امام حسین(ع) به ما مسیحی‌ها تعلق داشت در هر شهری در دنیا برای او یک پرچم برافراشته می شد، و دیگران را بواسطه حسین (ع) دعوت به مسیحیت می کردیم.

وی اذعان داشت: در ایام محرم افراد با هر گرایش و شخصیت و آئینی در اجتماعات حسینی حضور پیدا میکنند و شور و عظمت مکتب حسینی را در مساجد و حسینیه ها به معرض نمایش می گذراند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: حسین به شهادت نرسید که ما عزاداری کنیم شهید شد تا حقانیت دین اسلام و اهل بیت بر ما پوشیده نماند. امروزه همه دستگاه ها وظیفه دارند در راستای امر به معروف و نهی از منکر با انجام کارهای فرهنگی شور و شعور حسینی را ترویج و گسترش دهند.

در پایان این آئین طی حکمی از سوی امام جمعه فولادشهر سرکار خانم عطیه بسطامی به عنوان دبیر اجرایی این سوگواره معرفی گردید.

شایان ذکر است مجری این سوگواره اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت عمران فولادشهر می باشد و فرهنگسرای غدیر به عنوان دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری تعیین گردید.

✍️سلطانپور