استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 770502
چهارشنبه - 26 تیر 1398 - 11:48
استاندار قم:

از ظرفیت های علمی و فن آوری در سیاست گذاری کلان استان قم استفاده شود

استاندار قم با تاکید بر اهمیت توجه به اولویت سنجی نیازهای پژوهشی در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خواستار استفاده از ظرفیت های علمی و فن آوری استان در سیاست گذاری کلان استان قم شد.

از ظرفیت های علمی و فن آوری در سیاست گذاری کلان استان قم استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، به اهمیت مباحث چهارگانه این کارگروه در برنامه ریزی و توسعه استان اشاره و اظهار کرد: پژوهش ها و آموزش های نتیجه گرا و کاربردی، خلاء بین دانشگاه و صنعت را پر می کند.

استاندار قم با اشاره به جایگاه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در اجرای طرح های توسعه محور استان، اولویت سنجی نیازهای پژوهشی را ضروری دانست و اضافه کرد: سیاست گذاری کلان استان قم باید بر محور  و فن آوری استوار باشد.

وی در ادامه به کارکردهای گروه های کاری ذیل کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: چارچوب، آیین نامه و شرح وظایف اعضا با اخذ نظرات مسئولان مربوطه تعیین و برنامه ریزی لازم برای اجرای منظم جلسات باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم در خاتمه لزوم آموزش مهارت در حرفه های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: پیشنهاد تشکیل شورای آموزش های مهارتی در فواصل زمانی مشخص، با برگزاری گروه های کاری چهارگانه این شورا بایستی برنامه ریزی و عملیاتی شود.