سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 696765
شنبه - 7 اردیبهشت 1398 - 16:44

از « درستکارترین قاتل دنیا» تا «شاپرک خانوم» روی صحنه تئاتر

با گذر از جنب و جوش‌های سال جدید و آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهی، در هفته دوم اردیبهشت ماه نمایش‌های جدیدی در زمینه درام‌های اجتماعی و کارهای کودک به صحنه سالن‌های تهران آمده است.

از « درستکارترین قاتل دنیا» تا «شاپرک خانوم» روی صحنه تئاتر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، هفته دوم اردیبهشت ماه و با دور شدن از جنب و جوش‌های آغاز سال جدید، سالن‌های نمایشی تهران به فعالیت‌های خود مشغول شده و مخاطبان خود را به دست آورده‌اند.

هر چند جشنواره تئاتر دانشگاهی بخشی از سالن‌های نمایشی دولتی و خصوصی را طی ۱۰ شب در بر گرفته و بخشی از نمایش‌ها به آنها اختصاص یافته است،‌ اما سایر سالن‌ها کارهای عادی خود را ادامه می‌دهند.

عمده نمایش‌های جدید سالن‌ها به درام‌های اجتماعی و طنز و کارهای کودک اختصاص دارند. بخشی از این نمایش‌های جدید را با هم از نظر می‌گذرانیم:

*رویای کودکانه

نمایش رویای کودکانه به نویسندگی و کارگردانی سیروس سپهری اجرایش را از ۲۴ فروردین ماه در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران هر شب ساعت ۱۹ آغاز کرده و تا دهم اردیبهشت نیز ادامه دارد.

بازیگران این نمایش، کیانا سپهری، زهره چاووشی، امیرحسن حیاتی فلاح، سعیده حیاتی فلاح، سهیل مشهوری،ساینا شربتی، آیدا بخشنده، ملیکا خاکباز، فرنود حاجی آخوند زاده، بهزاد اسکندری، امیر مهدی فلاکی هستند.
یگانه دختری نوجوان در خانواده‌ای مرفه زندگی می‌کند، او که از مراقبت‌های بیش از حد والدینش به تنگ آمده تصمیم می‌گیرد که تا سرویس مدرسه‌اش نرسیده مسیر خانه تا مدرسه را به تنهایی برود تا ثابت کند که می‌تواند از عهده مشکلاتش بر آید که در این مسیر دختر نابینایی را از تصادف نجات می‌دهد و این اتفاق باعث می‌شود که با دختر نابینا آشنا شود، آنها با هم همراه می‌شوند و .

*سرنوشت از سر نوشت

نمایش «سرنوشت از سر نوشت» به نویسندگی و کارگردانی یسنا پورسینا از نریل گودارد از سوم اردیبهشت اجرایش را در کافه گالری گلاب آغاز می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۱ تا اول خرداد اجرا می‌شود. بازیگر این کار آویشن بیکائی است.

این تئاتر تک پرسوناژ شما را به فکر کردن و واکاوی درونتان مجبور می‌کند. ما اینجا دور هم ‌جمع می‌شیم ازچیزایی حرف می‌زنیم که خیلی وقت‌ها جرات گفتنش رو نداشتیم. با هم از درون خودمون آگاه می‌شیم و سعی می‌کنیم به خودشناسی بیشتری برسیم. داستان زندگی زنی پرحرف است که پیش خدمت کافه است.

*درستکار ترین قاتل دنیا

نمایش درستکار ترین قاتل دنیا، نویسنده افشین هاشمی و کارگردانی علی رضائی از دوم اردیبهشت اجرایش را هر شب ساعت ۱۹/۳۰ به صحنه تماشاخانه پرویز پرستویی، موسسه فرهنگی هنری گندم به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش محمد طباطبایی، امیر حسین سید آقایی هستند. داستان ازاین قرار است که قاتلی حرفه‌ای مامور به قتل رساندن نویسنده‌ای بزرگ می‌شود تا اینکه…

*به تونل نزدیک می‌شوید

نمایش «به تونل نزدیک می‌شوید» به نویسندگی مهدی چاکری و کارگردانی و بازیگری پریسا طهماسب از چهارم اردیبهشت اجرایش را در تماشاخانه آژمان ـ سالن شماره یک هر شب ساعت ۱۹ به صحنه می‌برد.

سایه در سفر با دختری آشنا می‌شود که شخصیتش نزدیک کاراکتر نمایش اوست.

*نسل سوخته بر صحنه

نمایش نسل سوخته نویسنده و کارگردان: سندس یگانه، بازیگران  هدی پزشک و امیرعلی جلالی، تجربه‌ای از گروه هنری سنتیک از چهارم اجرایش را در تماشاخانه آژمان هر شب ساعت ۱۸ به صحنه می‌رود.

وقتی کُردهای فیلی از عراق رانده شدند، تمام اموالشان مصادره شد اما صدام چیز ارزشمندتری را از آنها گرفت. چیزی که قابل جبران نبود.

*«اکلیل» در تئاتر مستقل تهران

نمایش «اکلیل» به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی مهتاب شکریان از شانزدهم اردیبهشت ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۸ به صحنه می‌برد. بازیگران این کار مهدی کوشکی و نگار عابدی هستند.

این نمایش درباره زوجی است که در ارتباط با هم به پوچی رسیدند و برای خلاصی از این پوچی دست به کارهای عجیبی می‌زنند از جمله…

*«مار بازی » در ایرانشهر

نمایش «مار بازی» به نویسندگی صحرا فتحی و کارگردانی صحرا فتحی و سعید دشتی از بیستم اردیبهشت ماه اجرایش در سالن استاد سمندریان ایرانشهر هر شب ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) کامبیز دیرباز، بهاره رهنما هستند.

*دوست واقعی من تیرکس

نمایش «دوست واقعی من تیرکس» به نویسندگی و کارگردانی نیما بیگلریان، نمایش خلاق خردسال و کودک از بیستم فروردین ماه هر شب ساعت ۱۹ به صحنه فرهنگسرای ملل می‌رود.

بازیگران مارال ایزد بخش، نیما بیگلریان، سعید متعبد و تهیه کنندگان مریم نفریه، یحیی منصورموید هستند.

*آپرکات در فرهنگسرای نیاوران

نمایش آپرکات، نویسنده و کارگردان: محمدرضا قلی پور از شانزدهم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

آپرکات به گفته گروه، یک کمدی خطرناک، برای اولین بار روایت یک دختر بوکسور ایرانی بر صحنه تئاتر است. بازیگران نمایش بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی، فریناز صراف با صدای منوچهر والی زاده و زهرا داوود نژاد هستند.

درباره این نمایش نوشته شده است: تو راند آخر، با یه آپرکات گذاشتم تو فک زندگی، الان پهن شده کف زمین، من دیگه وا می‌سم کنج رینگ به شمارش داور گوش می‌دم.

*شاپرک خانوم در کانون پرورش فکری

نمایش شاپرک خانوم روایت و کارگردانی حسن انصاریان از پنجم اردیبهشت ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۰ در سالن سینما و تئاتر کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش سیاوش طهمورث، فریبا متخصص، قربان نجفی، محمد آقا محمدی، بهرام سروری نژاد، آذین فولادوند، سبا قاسمی و تهیه کنندگی کامران قدکچیان، منوچهر مصیری و  بازیگران کودک: پارسا رضوی، نرگس اله وکیلی، حسام صیادی هستند.

این نمایش بر اساس اثر «بیژن مفید» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/