استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 305573
سه شنبه - 1 خرداد 1397 - 08:58
خبرنگار: احمد پیشکو

از خرید زلوبیا بامیه با رنگ تیره پرهیز شود

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هرساله با شروع ماه مبارک رمضان نظارتهای بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با شدت بیشتری انجام می شود.

از خرید زلوبیا بامیه با رنگ تیره پرهیز شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدالرزاق پاکزاد در بازدید از اماکن تولید شیرینی در زاهدان افزود: نظارتهای بهداشت محیطی در سطح استان سیستان وبلوچستان از برنامه های محوری بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می باشد که در ماه مبارک رمضان این فعالیتها با حساسیت بیشتر و با اولویت نظارت بر طرز  تهیه و توزیع مواد غذایی وشیرینی  مانند شله، حلیم، زولبیا و بامیه،و…با استفاده از تجهیزات  نمونه برداری‌ سنجش میزان آلودگی صورت می گیرد .

وی ادامه داد: تعداد ۸۶ بازرس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با انجام بازرسیها و نظارت و نمونه برداریهای مختلف تلاش می کنند مواد غذایی بصورت سالم تهیه ودراختیار شهروندان قرار گیرد .

مهندس پاکزاد توصیه کرد:هنگام خرید زلوبیا وبامیه توجه کنند که حالت خمیری وسوخته نباشد واثرات سوخته ناشی از پخت های قبلی بر روی محصول مشاهده نشود  و دارای رنگ روشن باشد .

وی خاطرنشان کرد: سامانه شکایات بهداشتی  ۱۹۰ پل ارتباطی بین مردم ومسئولین حوزه سلامت است شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با این سامانه ارتباط بگیرند .