اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1025603
سه شنبه - 18 بهمن 1401 - 14:42
امام جمعه شاهین شهر از برگزاری چهارمین همایش فلسفه سیاسی در این شهر خبرداد

از بین بردن امید و انگیزه دربین نسل نوپای انقلاب هدف دشمنان است/ تبیین گام دوم ،جهاد در راه خداست

چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با موضوع «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان در حالی قرار است ۲۰ بهمن ماه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شود که اساتید حوزه و دانشگاه ازجمله محمد جواد نوروزی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی و استاد شریف لک‌زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهمانان ویژه این مراسم هستند.

از بین بردن امید و انگیزه دربین نسل نوپای انقلاب هدف دشمنان است/ تبیین گام دوم ،جهاد در راه خداست

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، همزمان با برگزاری  چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم امام جمعه شاهین شهردر جمع رسانه ها به این مسئله اشاره داشت که یکی از ضعف های مهم مسوولان با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی، تبیین‌ نکردن درست معارف انقلاب است و باید فلسفه انقلاب اسلامی در واحدهای درسی دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی با تاکید بر فراگیری این فلسفه در مجامع دانشگاهی و مدارس تاکید کرد: متولیان آینده که از بین دانش آموزان ودانشجویان هستند باید این واحد مهم درسی را گذرانده باشند تا موضع گیری ها و روش آنان مغایر با منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی نباشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با افتخارات درخشان و شگفت آور در مدت ۴۳ سال عمر خود، اعتماد به نفس مردم را افزایش داده است افزود: فقدان تبیین صحیح معارف انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین کاستی‌های فرهنگی در دهه‌های گذشته است، زیرا عدم شناخت فلسفه سیاسی انقلاب توسط مسئولان و کارگزاران نظام منجر به موضع‌گیری و حرکت در مسیری مغایر با انقلاب و خاستگاه آن می‌شود.

توطئه های دشمن برای از بین بردن امید و انگیزه دربین نسل نوپای انقلاب  

وی همچنین با بیان اینکه یکی از توطئه های دشمن از بین بردن امید و انگیزه نسل نوپای انقلاب است گفت: بر این اساس، باید چرایی وقوع انقلاب برای این نسل در محافل عمومی تبیین شود.

امام‌جمعه شاهین شهر با اشاره به اینکه در این رویداد سیاسی عوامل شکل گیری انقلاب و هجمه های دشمنان در قالب تفرقه افکنی، تحریم ها، تهاجم فرهنگی و جنگ هشت ساله برای مردم بیان می شود افزود:  شعار اصلی جمهوری اسلامی آزادی و حفظ شان و جایگاه زنان بوده است

رئیس چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی با تاکید بر پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیر در چهار دهه گذشته، افزود: انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به ثمر نشست و اکنون دشمنان به دلیل ثبات قدم جمهوری اسلامی بر روی شعارهای اولیه خود با تمام توان، در تلاش هستند دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام برای مردم ناشناس بماند.

تبیین گام دوم ،جهاد در راه خداست

دبیر اجرایی چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب نیز در این نشست شعار امسال همایش را استقلال آزادی جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه رسانه‌ها تنها به بیان تاریخ شفاهی رویدادهای انقلاب بسنده کرده‌اند، گفت: مبانی معرفتی انقلاب اسلامی و ترویج تفکر و اندیشه‌ای که منجر به انقلاب شده، حلقه مغفول جامعه امروز است.

مهدی غراب، افزود: تبیین فلسفه سیاسی، تبیین گام دوم و تبیین دستاوردهای انقلاب و تلاش برای انعکاس چنین مسائلی جهاد در راه خدا است. این تبیین، چه تبیین فلسفه سیاسی و چه تبیین گام دوم و چه تبیین دستاوردها مجاهده است و لذا امروز جهاد، جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش استانی فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم به مدت چهار سال است که در دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان شاهین شهر برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را برای مخدوش سازی چهره انقلاب به کار بسته، تبیین چرایی وقوع انقلاب یک ضرورت است .

همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی با نگاه به مسائل آزادی برگزار می شود

رئیس کمیته علمی چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در راستای جهادتبیین است و با نگاه به مسائل آزادی برگزار می‌شود، تصریح کرد:  امروز شبهات زیادی در میان جوانان و در موضوع دین ایجاد شده که باید به آنها پاسخ داده شود اگر یک نفر از این افراد را از این شبهات نجات دهیم، آن فرد را احیا کرده‌ایم.

حسین جعفری، در خصوص محورهای همایش فلسفه انقلاب اسلامی بیان کرد: نسبت آزادی و انقلاب اسلامی، نسبت آزادی و جمهوری اسلامی، آزادی در فلسفه سیاسی اسلامی، نظریه آزادی انقلاب اسلامی، قانون اساسی و آزادی؛ مقایسه آزادی در آرمانهای انقلاب اسلامی و شعار آزادی در اغتشاشات اخیر، رسانه و آزادی بیان، گونه شناسی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، رویکرد تطبیقی به آزادی در گفتمان انقلاب اسلامی و لیبرالیسم غربی، میانی کلامی و فقهی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، مناسبات آزادی و عدالت در مردم سالاری دینی و لیبرال دمکراسی؛ مناسبات آزادی عدالت و جنسیت در اسلام و فمینیسم؛ مناسبات آزادی و استقلال سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام؛ جایگاه آزادی در سلسله مراتب ارزشهای اخلاق، گستره آزادی از منظر عرفان اسلامی؛ استقلال خواهی در تاریخ معاصر ایران؛ استقلال خواهی در تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی و افق تمدنی انقلاب اسلامی و آزادی از منظر آیات و روایات است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه همایش در ۲۰ بهمن و اختتامیه آن خردادماه برگزار می‌شود،  افزود: مهلت ارسال مقالات حداکثر تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی انجام خواهد شد.

زهرا نصیری