به گزارش پایگاه خبری ربیع، دو تیم ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف رقبای خود خواهند رفت. ذوب‌آهن در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خانه میزبان الوحده امارات است و در ورزشگاه هزاع بن زاید امارات میزبان العین خواهد بود.

ذوب آهن – الوحده

ذوب آهن اصفهان امروز در شرایطی به مصاف حریف خود خواهد رفت که هر دو تیم نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این دیدار دارند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با وجود شکست سه بر یک در خانه الدحیل قطر در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، در هفته دوم این رقابت‌ها لوکوموتیو ازبکستان را با دو گل در اصفهان بردند تا با سه امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی گروه B صعود کنند و حالا برای افزایش شانس صعود خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا به سه امتیاز دیدار با الوحده امارات نیاز دارند. پیروزی ذوب‌آهن در این دیدار، حکم حذف الوحده را هم امضا خواهد کرد. الوحره هر دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته و بدون امتیاز در انتهای جدول چهار تیمی گروه B لیگ قهرمانان آسیا جا خوش کرده است. این تیم در نخستین دیدار خود پنج گل از لوکوموتیو ازبکستان دریافت کرد و در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا هم با نتیجه سه بر دو مغلوب الدحیل قطر شد تا بدترین خط دفاعی این گروه را داشته باشد. الوحده در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امارات با نتیجه شش بر دو به العین باخت تا با یک شکست تحقیرآمیز به استقبال دیدار آسیایی خود برابر ذوب‌آهن برود. در دیگر مسابقه گروه B نیز، الدحیل قطر و لوکوموتیو تاشکند از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه در قطر به مصاف هم می‌روند.

استقلال – العین

استقلال پارسال بازی‌های خودش را در لیگ قهرمانان آسیا با شکست ۲ بر یک برابر الاهلی در امارات آغاز کرد. در ادامه استقلال به سه برد و دو تساوی دست یافت تا راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان شود. وقتی استقلال در بازی رفت مرحله حذفی با پنالتی کاوه رضایی توانست العین را یک بر صفر شکست دهد، کسی نمی‌دانست در بازی برگشت قرار است چه اتفاقی رخ دهد. در بازی برگشت، العین در حالی که در شرایط خیلی خوبی قرار داشت با نتیجه ۶ بر یک استقلال را در هم کوبید. این شکست یکی از تلخ‌ترین خاطرات استقلالی‌هاست که باعث شده خاطره شش تایی شدن در برابر پرسپولیس بار دیگر زنده شود. با این حال استقلال پس از تلافی شکست در بازی رفت مقابل پرسپولیس حالا می‌خواهد باخت ۸ خرداد به العین را جبران کند. انتقام دوم می‌تواند اسفندی رؤیایی برای استقلال رقم بزند. دو تیم العین و استقلال هفته بعد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال می‌تواند با جمع آوری حداکثر امتیازها مقابل العین صعود خود را قطعی کند. العین در فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد و با کنار گذاشتن الاهلی (تیم سوم لیگ) از لیگ قهرمانان آسیا مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد. اسکلت العین تقریباً حفظ شده است. هدایت این تیم همچنان برعهده زوران مامیچ کروات است. برادران عبدالرحمان و کایوی برزیلی ستونهای اصلی تیم‌اند. محمد عبدالرحمان البته در این بازی محروم است. العین در این فصل یک گلزن سوئدی به نام مارکوس برگ دارد که تا اینجای کار در این تیم عالی کار کرده است. العین در لیگ امارات صدرنشین است و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رود. العین در بازیهای قبلی خود در آسیا دو تساوی کسب کرده و قطعاً به آب و آتش می زند که در بازی خانگی فردا پیروز شود. مطمئناً استقلال با تیم فصل گذشته تفاوت زیادی دارد. ترکیب این تیم نسبت به باخت شش-یک تغییرات زیادی پیدا کرده و این تیم استقلال، تیمی نیست که بتوان به راحتی آن را شکست داد. استقلال برای این بازی همان غایبان همیشگی را دارد. بهنام برزای، پادوانی و مهدی قائدی مصدوم‌اند. در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا استقلال و العین پنج بار باهم بازی کردند که در سه دیدار برد با استقلال بوده و دو بار العین برنده شده است.