استانها » ایلام » مسعود هواسی
کد خبر : 578544
چهارشنبه - 28 آذر 1397 - 13:49

ارزیابی فعالیت های زندانبانی در جلسه شورای اداری زندان های استان ایلام

در جلسه شورای اداری زندان های استان با حضور مدیرکل، روسای ستادی، روسای زندان ها و دیگر اعضای شورا به ارزیابی فعالیت های زندانبانی پرداخته شد.

ارزیابی فعالیت های زندانبانی در جلسه شورای اداری زندان های استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در جلسه شورای اداری زندان های استان با حضور مدیرکل، روسای ستادی، روسای زندان ها و دیگر اعضای شورا به ارزیابی فعالیت های زندانبانی پرداخته شد.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدا ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و تقدیر از زحمات کارکنان سنگر اصلاح و تربیت و همچنین بیان خطبه هایی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام و احادیثی از ائمه اطهار، در حوزه مداومتکاری کارکنان طی روزهای تعطیل و خارج از وقت اداری و استمرار این روند و همچنین اثربخشی آنها تأکید داشت.

کشوری در ادامه به امنیت و ارتقاء آن در زندان ها، تعامل بین بخشی، همکاری در پیشبرد کار، توسعه کارگاه های آموزشی و توانمندسازی گروه های هدف، بازرسی های غیرمترقبه، ارزیابی و پایش نقاط قوت و ضعف، توجه ویژه به پرسنل وظیفه و کارکنان بهداشت و درمان، ایجاد انگیزه خدمتی، انسجام فعالیت های اصلاحی و تربیتی و …. اشاره کرد.

مدیرکل زندان های استان ایلام خواستار ارتقاء و توسعه فعالیت های مشاوره و رواندرمانی در سطح زندان های شد و نقش مددکاران را در بازگشت سالم زندانیان به جامعه و کاهش بار روانی آنها پر رنگ دانست و به اقدامات کمیته صیانت از کارکنان و اهمیت توجه به این مقوله نیز اشاره نمود.

کشوری خاطر نشان کرد: صیانت، آموزش و ارتقاء معنویت از اولویت های سازمانی در بخش کارکنان است که برای تحقق مطلوب تر آن تلاش می شود و برنامه ریزی های هدفمند دنبال می گردد. وی افزود: تبیین مناسب اهداف سازمانی، ترسیم راهکارهای پیشگیری از جرائم، توسعه و فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در صیانت پایدار تاثیرگذار خواهد بود.

ایشان در ادامه آرامش کاری و عدالت سازمانی را از اهداف بلند مدتی خواند که تا کنون با اعمال سیاست های کاری تا حد زیادی به آن دست یافته و امید است ضمن استمرار این روند رو به رشد، شاهد موفقیت و رشد اقدامات تأمینی و تربیتی باشیم.

کشوری در خصوص تاثیر فعالیت های فرهنگی و تربیتی و ایجاد کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی در بازپروری زندانیان مطالبی را یادآوری نمود و تصریح کرد: اشتغال به کار زندانیان یکی از مباحث جدی است که بیش از پیش به آن پرداخته می شود و در بازسازگاری اجتماعی زندانیان نقشی غیرقابل انکار دارد.

در پایان از محسن پیری و مصطفی محمدی به ترتیب رئیس و معاون زندان مرکزی، مسعود حیدری مدیرعامل انجمن حمایت، کوروش صادقی رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، علی انصاریان مسئول دارالقرآن زندان های استان، ناصر نصورپور مسئول قضایی، یاسر محمدیان، یاسر سنجابی و سید جواد اعرجی از پاسیاران مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی در راستای انجام مطلوب امورات تقدیر شد.