تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 308491
شنبه - 5 خرداد 1397 - 16:47

ارزش نتفلیکس از دیسنی فراتر رفت

برای اولین بار، نتفلیکس ارزشمندترین شرکت رسانه ای دنیا شد و والت دیسنی را به جایگاه دوم فرستاد.

ارزش نتفلیکس از دیسنی فراتر رفت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ارزش نتفلیکس در بازار سهام به ۱۵۳ میلیارد دلار رسید، در حالیکه این رقم برای دیسنی ۱۵۲ دلار بود. البته ممکن است با انتشار پلتفرم رسانه استریم خانگی دیسنی، ورق به سود این شرکت برگردد.

نتفلیکس یک شرکت عمومی رسانه ای است که در سال ۲۰۰۲ با سرویس تحویل   DvD کار خود را شروع کرد. از ان زمان تا کنون به لطف پیشگامی در این عرصه توانسته سهام خود ۳۳۰۰۰ درصد افزایش دهد و ان را میلیاردها دلار کند. طبق گزارش نیویورک تایمز امروز برای اولین بار نتفلیکس ارزشمند ترین شرکت رسانه ای دنیا شد و دیسنی را پشت سر گذاشت.

در سال ۲۰۱۸ سهام نتفلیکس ۸۰ درصد افزایش داشت، و سهام دیسنی نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش داشت. جای بحث ندارد که دیسنی ارزشمندترین شرکتهای سرگرمی و تفریحی و شرکتهایی چون انیمیشن سازی پیکسار، مارول و حتی استار وارز را از آن خود دارد.

در حالیکه این دارایی ها برای دیسنی پول چاپ میکند، اما با این حال مانع نتفلیکس و پیشرفتهایش نشده است. نتفلیکس با درک تغییرات دنیای کسب و کار ، روز به روز شتاب رشد بیشتری را در پیش گرفته و علاوه بر موفقیت ‌های مالی که شامل افزایش ارزش سهام و سوددهی است، به واسطه فیلمها و سریالهای محبوبش، جوایز معنوی زیادی را نیز در جشنواره های فیلم مختلف کسب کرده است.