استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » خبر پوششی » مرکزی
کد خبر : 606002
چهارشنبه - 19 دی 1397 - 16:04
مدیر درمان تامین اجتماعی استان عنوان کرد:

ارجاع ۴۰ درصد پرونده های بیماران خاص لرستان به استان مرکزی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه ۴٠ درصد پرونده های بیماران خاص لرستان به استان مرکزی ارجاع می شود بازگشت این پرونده ها به لرستان یا افزایش بودجه استان مرکزی را خواستار شد.

ارجاع ۴۰ درصد پرونده های بیماران خاص لرستان به استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه ۴٠ درصد پرونده های بیماران خاص لرستان به استان مرکزی ارجاع می شود بازگشت این پرونده ها به لرستان یا افزایش بودجه استان مرکزی را خواستار شد.

دکتر ثریا پازوکی در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به جمعیت ١.۵ میلیون نفری استان مرکزی و پوشش ۶۵ درصدی اقشار جامعه توسط بیمه تامین اجتماعی گفت: استان مرکزی به دلیل برخورداری از جامعه صنعتی و کارگری در حدود ٩٠٠ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد که تمامی خدمات را به صورت رایگان دریافت می کنند و این رقم در اراک به ٣۵٠ هزار نفر تحت پوشش می رسد.

 وی با بیان اینکه از سال گذشته در مراکز ملکی و از آذرماه سال جاری مراکز غیرملکی سازمان تامین اجتماعی اقدام به اجرای طرح خدمات دفترچه الکترونیک کرده اند، افزود: در این راستا بیماران تنها با ارائه کدملی خود خدمات را دریافت می کنند.

دکتر پازوکی با اشاره به بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان بیمارستان تامین اجتماعی در اراک بیان کرد: بار مراجعه به مراکز تامین اجتماعی بسیار بالاست و حتی پذیرای بیماران دیگر استانها همچون استان لرستان هستیم به طوری که ۴٠ درصد پرونده های بیماران خاص لرستان به استان مرکزی ارجاع می شود که خواستاریم یا پرونده به لرستان بازگردد و یا بودجه استان مرکزی افزایش یابد.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد در مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) اراک که یک پروژه بزرگی در قالب درمانگاه ۴ طبقه به مساحت ۴٢٠٠ متر اجرایی کند که بخش سرپایی به این درمانگاه منتقل می شود و امکان افزایش ٢٠ تخت بیمارستانی نیز در این مرکز درمانی مهیا می شود و می توان بخش قلب مجهزی راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به نوسانات اقتصادی اخیر در کشور و اجرای طرح تحول نظام سلامت بخشی از منابع سازمان تامین اجتماعی به هدر رفت و طبق نظر سازمان احداث این درمانگاه و پروژه عظیم منوط به تهاتر با شهرداری است، در سال های گذشته زمینی به مساحت ٢٠٢٠ متر در میدان فاطمیه که متعلق به سازمان تامین اجتماعی بود به جهت تعریض بزرگراه مقاومت به شهرداری واگذار شد، اما تاکنون مبلغی بابت این زمین پرداخت نشده است، درحالی که بدهی شهرداری بابت این زمین به حوزه درمان تامین اجتماعی ٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان است و لازم است برای ساخت این پروژه تهاتر با شهرداری انجام گیرد.