استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » خبر پوششی » مرکزی
کد خبر : 476112
یکشنبه - 22 مهر 1397 - 15:18
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی عنوان کرد؛

ارجاع ۴۵ فقره پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی مرکزی طی سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ فقره پرونده قصور پزشکی به اداره کل پزشکی قانونی استان مرکزی برای رسیدگی ارجاع شده است.

ارجاع ۴۵ فقره پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی مرکزی طی سال جاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ فقره پرونده قصور پزشکی به اداره کل پزشکی قانونی استان مرکزی برای رسیدگی ارجاع شده است.

علی رضایی  در جریان نشست خبری رئیس پزشکی قانونی کشور با اصحاب رسانه در اراک بیان کرد:از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۲۲ پرونده نزاع به این اداره ارجاع داده شده و استان در این زمینه دارای رتبه ۲۵ کشور است، همچنین تعداد پرونده‌های تصادفی ۴ هزار و ۵۸۵ فقره بوده که استان در این بخش نیز دارای رتبه دوم است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی عنوان کرد: رسیدگی به ۳۷۶ حادثه کار، ۴۵پرونده قصور پزشکی که ۲۵ پرونده منجر به محکومیت شده و همچنین عملکرد آزمایشگاهی ۷ هزار و ۳۴۷ مورد و صدور جواز دفن توسط دادپزشک ۱۰۶ مورد از ابتدای سال تاکنون توسط پزشکی قانونی مرکزی انجام شده است.

وی گفت: پست های سازمانی استان ۱۶۰ پست است که ۳۶ مورد پست‌های باتصدی و ۱۲۴ مورد در این بخش بلاتصدی است، همچنین تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ معاینه بالینی توسط پزشکی قانونی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شده که استان در این زمینه رتبه ۱۷ را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده پزشکی قانونی استان در زمینه ایجاد ساختمان در شهرستان‌های مختلف استان خاطر نشان کرد: عملیات ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان خمین در حال انجام است که تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برای ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهر ساوه تملک شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رضایی بیان کرد: با توجه به کمبود فضای پزشکی قانونی استان، در شورای برنامه‌ریزی مصوب شده تا ساختمانی با بنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در اختیار این بخش قرار گیرد که در صورت تسریع در روند واگذاری تا ۲ ماه آینده به پزشکی قانونی استان واگذار می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اعتبارات پزشکی قانونی استان اظهار داشت: اعتبارات جاری پزشکی قانونی امسال به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده که این رقم در سال ۹۴ در حدود  ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.