استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 882103
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 22:30

ارتقای جایگاه کتاب در بین شهروندان در اولویت کاری شهرداری قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان در نشست کتابخوان تخصصی حقوق شهروندی گفت: همه ای ما در یک جامعه مدنی و اجتماعی زندگی می کنیم که باید برای داشتن یک زندگی مسالمت آمیز از حقوق فردی و اجتماعی خود آگاهی پیدا کنیم. وی با تاکید بر […]

ارتقای جایگاه کتاب در بین شهروندان در اولویت کاری شهرداری قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان در نشست کتابخوان تخصصی حقوق شهروندی گفت: همه ای ما در یک جامعه مدنی و اجتماعی زندگی می کنیم که باید برای داشتن یک زندگی مسالمت آمیز از حقوق فردی و اجتماعی خود آگاهی پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت و مطالعه رعایت حقوق اجتماعی فردی، افزود: به همین منظور مطالعه کتاب حقوق شهروندی و عدالت از مجموع آثار عماد افروغ که به مسائل فرهنگی و علوم اجتماعی پرداخته شده است برای هر فردی توصیه می شود که در آن به آزادی و نظریه های مطبوعات، آزادی بیان به جامعه مدنی و موقعیت آن در ایران، چیستی حقوق شهروندی، تحلیل و سیاست ها و…. پرداخته است.

وی تصریح کرد: در یک زندگی اجتماعی مهمترین نکته رعایت حق و حقوق افراد است برای رسیدن به یک آرامش نسبی، در جامعه نیز باید حقوق متقابل را رعایت کنیم.

سلماسی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای جایگاه کتاب در بین شهروندان است، خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد مدنی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با شهروندان ارتباط موثر برقرار کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: زمانی که شهروندان با مطالعه کتاب از درجه آگاهی بالاتری برخوردار شوند قطعا ارتباط آنان با مدیریت شهری بهبود خواهد یافت.

وی ابراز داشت: شهرداری منطقه ۲ همدان به عنوان نخستین شهرداری در بین مناطق چهارگانه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رقم زده و در این زمینه ورود پیدا کرده است که اثرات آن را در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم اعضای فعال کتابخانه اعتمادیه همدان به معرفی چندین کتاب پرداختند.