استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1001599
سه شنبه - 21 اردیبهشت 1400 - 13:28
معاون استاندار قم:

ارتقاى شاخص هاى اجتماعی ، فرهنگى ، عمرانی و اقتصادی استان قم برای جذب اعتبارات بیشتر از ردیف های مختلف بودجه

معاون استاندار قم با اشاره به تاسیس دو شهرستان جدید بر لزوم ارتقاى شاخص هاى اجتماعی ، فرهنگى ، عمرانی و اقتصادی استان قم برای جذب اعتبارات بیشتر از ردیف های مختلف بودجه تاکید کرد

ارتقاى شاخص هاى اجتماعی ، فرهنگى ، عمرانی و اقتصادی استان قم برای جذب اعتبارات بیشتر از ردیف های مختلف بودجه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر  بیژن سلیمان پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم طی سخنانی ارتقاى شاخص هاى اجتماعی، فرهنگى، عمرانی و اقتصادی استان قم طی سخنانی با اشاره به تاسیس دو شهرستان جدید در استان قم اظهار کرد: افزایش تعداد شهرستان ها برای جذب اعتبارات بیشتر از  ردیف های مختلف بودجه مثل اعتبارات توسعه متوازن مناطق مختلف کشور ، اعتبارات شهرستان هائ جدیدالتاسیس و سایر  ردیف هاى اعتباری سراسری دارای اهمیت ویژه می باشد.

وی با اشاره به افزایش ردیف اعتبارات ملی بیشتر برای توسعه قم، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت، شهرستان کهک با دو بخش مرکزی و بخش فردو با مرکزیت شهر کهک و شهرستان جعفرآباد با دو بخش مرکزی و قاهان با مرکزیت شهر جعفریه تبدیل می‌شود.
سلیمان پور با اینکه با ادغام دو بخش خلجستان و سلفچگان شهرستان سوم قم طی ماه های آینده تشکیل خواهد شد، افزود: با این مصوبه، قم از تک شهرستانی بودن خارج می‌شود که نتایج و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.
معاون استاندار قم ادامه داد: تسهیل و تسریع در دستیابی شهروندان شهرستان های جدیدالتاسیس به خدمات عمومی و دریافت خدمات مضاعف از طریق استقرار ادارات و نهادها در دستور کار مسئولان استان می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: قم آماده برگزاری انتخابات است ولی باید برای افزایش مشارکت عمومی برنامه ریزی شود.
سلیمان پور ادامه داد: عمق استراتژیک کشور ما وابسته به مشارکت بالای مردم در انتخابات است و از هر امری که سبب بی میلی مردم برای حضور در پای صندوق های رای باید خودداری شود.