استانها » اصفهان » شهرداری لنجان » شهرداری های اصفهان
کد خبر : 704919
سه شنبه - 17 اردیبهشت 1398 - 13:22

ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی، شاه‌کلید رفع مشکل بیکاری

سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر گفت: یکی از مهمترین راهکارهای رفع معضل بیکاری، ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی است.

ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی، شاه‌کلید رفع مشکل بیکاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، پدرام پورشبانان در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه‌ای زرین‌شهر، با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای جامعه از دغدغه‌های مسئولان است، اظهار کرد: دست‌یابی به این هدف در شهرستان از برنامه‌های مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر است با این امید که بتوانیم گام‌های موثری در راستای پیوند با صنعت و هنر برداریم، زیرا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید به گونه‌ای آموزش ببینند که بتوانند نیازهای جامعه را رفع کنند.

وی ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف شهرستان در جهت آموزش نیروهای متخصص و کارآمد را از دیگر اهداف مرکز آموزش علمی کاربردی زرین شهر دانست و افزود: بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه‌ای زرین‌شهر با هدف افزایش تعاملات با دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در همین راستا انجام گرفته است.

سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر تصریح کرد: نیازسنجی آموزشی و بررسی پتانسیل رشته های کاربردی و مهارتی در سطح شهرستان لنجان در حوزه هنر و خدمات اجتماعی، یکی دیگر از اهداف بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه ای زرین شهر بود.

پورشبانان با بیان اینکه هدف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی آموزش در محیط واقعی کار است، اظهار کرد: مهارت‌آموزی از مهمترین ویژگی‌های دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی است که باهدف تربیت دانشجویانی آماده ورود به بازار کار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوند بین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مرکز زرین‌شهر با صنایع، دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی، فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان و تامین زیرساخت‌های لازم، زمینه توسعه و تولید سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین کاهش آمار بیکاری فراهم شود.