استانها » تولیدی » خبر پوششی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 584919
دوشنبه - 3 دی 1397 - 13:58
استاندار مازندران، در دیدار مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان؛

ارتباط دوسویه آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی برای توسعه استان ضرورت دارد

رییس شورای آموزش و پرورش استان، در این دیدار با اشاره به این که باید به بالفعل کردن سرمایه ها و مزیت های حوزه های آموزش و پرورش نگاه جدی تری شود، عنوان کرد: برای توسعه استان نیاز به یک ارتباط معقول، منطقی و دوسویه بین آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی داریم. ‎

ارتباط دوسویه آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی برای توسعه استان ضرورت دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس شورای آموزش و پرورش استان، در این دیدار با اشاره به این که باید به بالفعل کردن سرمایه ها و مزیت های حوزه های آموزش و پرورش نگاه جدی تری شود، عنوان کرد: برای توسعه استان نیاز به یک ارتباط معقول، منطقی و دوسویه بین آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی داریم. ‎

استاندار مازندران، گفت: باید پشت هم قرار بگیریم و با اتحاد و درک منافع مشترک، مازندران را بسازیم و اعتلا دهیم و امید را در جامعه تقویت نماییم.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در دیدار مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان با بیان این که ریشه بسیاری از مشکلات در عدم توجه درست به ظرفیت های این بخش است، افزود: باید به بالفعل کردن سرمایه ها و مزیت های حوزه های آموزش و پرورش نگاه جدی تری شود.
استاندار مازندران، گفت: در بسیاری از حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … که دچار آسیب شدیم و جاهایی که ارزش های واقعی جامعه ما کمرنگ شد، از جمله دلایل آن ندیدن درست حوزه آموزش و پرورش است.

وی مشکل اصلی را نه در نوع نگاه به ظرفیت های این حوزه بلکه عدم اقدامات موثر دانست و یادآور شد: اگر در حوزه های مختلف؛ آموزش و پرورش را به کمک می طلبیدیم و تشکل ها، بخش های اجتماعی و ظرفیت های مردم را جدی می گرفتیم امروز در بسیاری حوزه ها در وضع مطلوب تری قرار داشتیم.
مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که در کشورهای توسعه یافته با جلب مشارکت مردم؛ آسیب ها را کاهش می دهند، عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد را باید از آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی آغاز کنیم و در کشور ما نیز البته بهره گیری از این ظرفیت ها در قالب هیات های مذهبی، هیات امنا و … را شاهد بوده و هستیم.
حسین زادگان با اشاره به این که برای این که مسئولیت پذیری اجتماعی فرزندان ما ارتقا یابد باید با آموزش و پرورش بیشتر کار کنیم، اظهار داشت: اگر می خواهیم در هر حوزه ای در استان به توفیق برسیم آموزش و پرورش باید جدی تر پای کار بیاید و ما نیز جدی تر به سوی آموزش و پرورش برویم.

استاندار مازندران با بیان این که بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش یک اقدام نمادین و نمایشی نیست، گفت: این نقش پذیری در اولویت های استان نظیر تفکیک زباله از مبدا، حفاظت محیط زیست و … باید تعریف شود.

وی با اشاره به این که برای توسعه استان نیاز به یک ارتباط معقول، منطقی و دوسویه بین آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی داریم، ابراز نمود: برای توسعه و پیشرفت استان باید از بخشی نگری پرهیز کنیم و در سایه همراهی، همدلی و هم افزایی اعتلای مازندران را رقم بزنیم و برای تحقق این مهم، دستگاه های ما در حوزه های مختلف باید نگاه فرابخشی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان، با اعلام این که ۵۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و ظرفیت های دولت نیز بسیار محدود است، خاطرنشان ساخت: فقط در سایه اجتماعی عمل کردن، به توسعه دست خواهیم یافت و دولت به تنهایی نمی تواند بدون مشارکت بخش خصوصی، سمن ها و مردم به توفیق برسد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، یادآور شد: افرادی که ذهن خلاق، ایده پرداز و آسیب شناسانه دارند را بکار بگیریم تا ظرفیت ها و مزیت های آموزش و پرورش را احصا کنند و مدیران در سایه مدیریت خردمندانه این ظرفیت ها را به نتیجه برسانند.

استاندار مازندران، با تاکید بر این که با اختلاف به جایی نخواهیم رسید، گفت: باید پشت هم قرار بگیریم و با اتحاد و درک منافع مشترک، مازندران را بسازیم و اعتلا دهیم و امید را در جامعه تقویت نماییم.