استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 486140
شنبه - 28 مهر 1397 - 22:30
قائم‌مقام معاون وزیر علوم:

ارتباط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری مؤثر نبوده است / لزوم افزایش موثر این ارتباط

قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد به وضعیت فعلی ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز پارک علم و فناوری گفت: ارتباط دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری مؤثر نیست و باید افزایش یابد.

ارتباط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری مؤثر نبوده است / لزوم افزایش موثر این ارتباط

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، مهدی کشمیری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک و علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره  به اهمیت پارک‌های علم و فناوری و تازگی آن در جوامع اظهار کرد: این مجموعه باید برای همه مخاطبان معرفی و شناخته شود.

وی پارک‌های علم و فناوری را محلی برای کسب‌وکار از علم دانست و افزود: در این مکان می‌توان به ارزش و ثروت آفرینی پرداخت و موفقیت زمانی حاصل می‌شود که نتایج کار در نگاه همگان ملموس باشد.

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزیر علوم توسعه پارک‌های علم و فناوری را بر عهده وزارت علوم دانست و گفت: توجه به شرکت‌های دانش بیان برای رشد و اعتلای این شرکت‌ها باید دغدغه همه مسئولان این مجموعه باشد و بتوان به عنوان رکنی در جامعه حل مشکلات کشور را بر عهده گرفت.

وی در انتها امیدآفرینی در میان نسل جوان را وظیفه همه مدیران و مجموعه پارک‌های علم و فناوری توصیف کرد و ادامه داد: در وزارت علوم تعامل مستمر و نزدیک میان دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به‌صورت مؤثر به‌جز مواردی محدود و کم ایجاد نشده و باید برای این موضوع تلاش بیشتری انجام شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات دکتر علی‌اصغر پیله ور به‌عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تقدیر و دکتر مهران گرمه‌ای به این مسئولیت معارفه شد.

انتهای پیام/