آذربایجان شرقی » استانها » تولیدی » لیلا پاشائی
کد خبر : 913946
سه شنبه - 10 دی 1398 - 11:52
تداوم برنامه سالیان اخیر شرکت آب و فاضلاب استان؛

ارائه الگوها و آموزش‌های مصرف بهینه آب به دانش آموزان آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی در این خصوص گفت: دانش آموزان در این خصوص نقش مهمی دارند.

ارائه الگوها و آموزش‌های مصرف بهینه آب به دانش آموزان آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی در این خصوص  گفت: دانش آموزان در این خصوص نقش مهمی دارند.

علیرضا ایمانلو اعلام کرد: امسال در جهت فرهنگ سازی، الگوسازی و تربیت دانش آموزان برای ۵۰ هزار نفر آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت مصرف آب ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در یکسال گذشته ۳۵ هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های مربوط به مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب را گذرانده‌اند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر معلم و ۳۵۰۰ نفر اولیا دانش آموزان هستند.

ایمانلو در خصوص دیگر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این شرکت نیز گفت: زنگ صرفه جویی آب و جشن آب در خصوص اهمیت این مایع حیاتی در مدارس تبریز برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: برنامه «بانوی آب» نیز در استان کلید خورده است و در این طرح مادر و زنان خانواده نقش محوری در فرهنگ سازی مصرف آب دارند.

وی به کمپین «خانه تکانی در عید» با رویکرد فرهنگ سازی در مصرف آب و استفاده نکردن از آب شرب برای شستن لوازم منزل نیز اشاره کرد و افزود: با صنایع نیز تفاهم شده تا بر روی شیرآلات خود کاهنده مصرف آب نصب کنند که در این صورت ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف می‌شود.

ایمانلو با اشاره به اینکه با بسیج و سپاه برای نصب کاهنده در مراکز نظامی و پادگان‌ها و همچنین آموزش و پرورش نیز تفاهم شده تا کاهنده مصرف آب در مدارس نیز نصب شود، گفت: آب مراکز فضای سبز شهرداری نیز جداسازی شده است.

وی با اعلام اینکه قیمت ۱.۵ لیتر آب مورد استفاده مشترکان در ایران ۳ ریال اما هزینه تمام شده آن در کشورمان همانند اروپا حدود ۲ هزار تومان است، تاکید کرد: باید مردم درک درستی از کم بودن آب داشته باشند و بدانند که وضعیت موجودی این مایع با رفاه خودشان در ارتباط است و با کم بودن آن کنار بیایند و مدیریت مصرف داشته باشند.

ایمانلو گفت: تأمین آب تبریز از سد نهند و تأمین آن از زرینه رود به طول ۱۸۰ کیلومتر با پنج ایستگاه پمپاژ، دشواری‌های خود را داشته و مستلزم هزینه‌های بالایی است که باید با مصرف بهینه قدر آب را بدانیم.

 لیلا پاشائی