استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 633953
سه شنبه - 16 بهمن 1397 - 15:32
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم :

ادامه اختلاف نرخ کارت‌بلیت و نقدی اتوبوس‌ها در سال ۹۸

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: در سه سال اخیر قیمت پرداختی نقدی و کارت بلیت‌ها تفاوت فاحشی داشته که در سال آینده نیز این کار انجام می‌شود.

ادامه اختلاف نرخ کارت‌بلیت و نقدی اتوبوس‌ها در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع،حسین مومنی‌موحد در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله» که در مصلی قدس برگزار می‌شود، عنوان کرد: کارت بلیت همزمان با آغاز به کار سامانه کنترل هوشمند سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از سال ۹۰ راه‌اندازی شد تا عبور و مرور شهروندان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اتوبوس‌های شهری قم را کنترل می‌کنیم، اظهار کرد: تمام اتوبوس‌های مسافربری درون شهری قم که در مسیر چرخش دارند، از طریق سامانه هوشمند سازمان، کنترل می‌شوند و اگر تخلفی داشته باشند، از طریق سیستم پیامکی به آنها اطلاع رسانی خواهد شد و ما نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به نرخ تعیین شده برای کارت بلیت‌ها اشاره کرد و افزود: حدود سه سال است از طریق شورای اسلامی شهر پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا اختلافات فاحشی بین قیمت کرایه کارت بلیت و نقدی وجود داشته باشد تا همشهریان به سمت کارت بلیت گرایش پیدا کنند و پول نقد از سیستم خارج شود.

مومنی‌موحد یادآور شد: در سه سال اخیر فاصله قیمت کارت بلیت و نقدی ۲۶۰ تومان بوده و سعی داریم در سال آینده نیز این اختلاف قیمت باقی بماند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد شهروندان از کارت بلیت و ۲۰ درصد به روش پرداخت نقدی از اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند که سعی داریم در یکی، دو سال آینده این ۲۰ درصد را نیز حذف کنیم و پرداخت نقدی نداشته باشیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان کرد: به شورای اسلامی شهر و فرمانداری قم پیشنهاد دادیم که اختلاف قیمت کارت بلیت و پرداخت نقدی همچنان ثابت بماند تا همشهریان گرایش بیشتری به این روش پیدا کنند.