به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور صبح امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران_شمال که به ریاست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، از تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فاز یک پروژه آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: در این راستا برای تکمیل فاز یک این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص می یابد که مجموعا ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: ما موظف هستیم بستر تسهیل در تردد مردم را فراهم کنیم چراکه شایسته نیست مردم، تعطیلات خود را در ترافیک سنگین مسیر شمال کشور صرف کنند.

نوبخت بیان کرد: ما پنجه در پنجه نظام سلطه قرار گرفته ایم و با برنامه ریزی دقیق درصدد به نمایش گذاشتن اراده ملی برای مقاومت هستیم؛ روند رشد و توسعه کشور همراه با مقابله با استکبار با قدرت استمرار خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: امسال علاوه بر بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران_شمال، شاهد بهره برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در کشور خواهیم بود.

طی این نشست گزارش روند تکمیل پروژه آزادراه تهران_شمال توسط پیمانکار پروژه در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور ارائه شد.

فاز یک این آزادراه ۳۲ کیلومتر است که از این طریق ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران_شمال برای مسافران کاسته می شود، اکنون این بخش ۹۵.۳ درصد پیشرفت واقعی دارد و پیشرفت مورد نیاز برای بهره برداری ۹۷ درصد است که در صورت تأمین اعتبار زیر بار ترافیک می رود.

شایان ذکر است برای اجرا و تکمیل سه فاز دیگر این پروژه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است؛ پروژه آزادراه تهران_شمال در فاز یک به حوزه البرز مربوط می شود که با پیگیری های صورت گرفته در البرز طی تعامل مسؤولان مربوطه، هیچ مانعی برای تکمیل پروژه وجود ندارد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳